Tibetet Segítő Társaság Sambhala Tibet Központ
Tibet Support Association Sambhala Tibet Center

H - Budapest 1012 Attila út 123. (0036)70 944 0260 (06-1)782 7721
sambhala@tibet.hu   www.tibet.hu   tibetpress.info
Facebook/Sambhala Tibet Központ   Facebook/Tibett Segítő Társaság
MagnetBank/ 16200010-00110240
IBAM/HU94 16200010 00110240 00000000 SWIFT/HBWEHUHB
(1%) adószám/ 18061347-1-43

Közreműködő Bank
Közreműködő Bank

JELENTKEZÉS/REGISTRATION»


John Myrdhin Reynolds
Láma Vadzsranatha

tanítási a Sambhalában 2015
2015. január 30.-31.-február 1./péntek-szombat-vasárnap
három napos szeminárium

2015. január 30./péntek/18.00-21.00
Jövendölés, karma és végzet a tibeti buddhizmusban
péntek esti tanítás

A jövendölés (mo) széles körben elterjedt és igen népszerű gyakorlat a tibetiek körében a legősibb időktől fogva egészen napjainkig. A jövendölő módszerek nagy választékát alkalmazzák széles körökben, melyek bonyolultsága az egyszerűtől az összetettig terjed. Egyes módszerek az indiai buddhizmus VIII. század elején történő elterjedésével egyidejűleg érkeztek Tibetbe. Más módszerek az őshonos eredetű Bön és tibeti népi vallásból származnak. Azonban létezhet-e egyáltalán jövendölés a buddhista filozófia szempontjából? Buddha a karma tanítását adta, miszerint az egyén előző életeiben elkövetett jó és rossz cselekedeteinek a jelen és a jövőbeli életében vannak következményei. Semmi sem történik elszigetelten. Minden történés korábbi eseményekkel áll összefüggésben, mint ahogy az okok és a jelenben megnyilvánuló másodlagos okok közötti kapcsolat. Ezen alapelv neve Tendrel vagy függő keletkezés. Ez a kifejezés ebben az összefüggésben az események szerencsés összjátékára utal. Így hát a jövőnk nincs pontosan előre meghatározva és lehetőségünk van a jövőbeli események megváltoztatására. Tehát nem vagyunk valamilyen láthatatlan végzet passzív, magatehetetlen áldozatai. Az esti előadás a tibeti hagyomány szerinti jövendölés, karma és sors vagy végzet kérdéseit fogja megvizsgálni.



2015. január 31. – február 1./szombat-vasárnap/14.00-20.00
Jövendölési módszerek a tibeti buddhizmusban a Mo rendszer alapján
hétvégi divinációs műhely

Az ok, amely miatt általában a tibeti laikusok egy lámához fordulnak tanácsért, nem a meditációs gyakorlatokra vonatkozó útmutatás kérése, ahogy az manapság gyakran előfordul a buddhista tanítások iránt érdeklődő nyugatiak körében, hanem áldásszerzés (csinlab) és a hétköznapi élet kapcsán felmerülő kérdéseikre választ adó jövendölés (mo) végzése. A tibetiek körében valószínűleg a legnépszerűbb jövendölési forma a rózsafüzér szemeinek számlálása, mely gyakorlat Treng-mo néven ismert. Általában minden jövendölő gyakorlat egy bizonyos istenség, mint például Tara vagy Mandzsusrí (jidám) pártfogása és irányítása alatt áll, vagy egy bizonyos védelmező szellemnek (szungma), mint például Palden Lhamo, akit néha a bölcsesség istennő, Szaraszvati haragvó aspektusaként emlegetnek. Ebben a módszerben három dobókockát használnak egy So-mo nevű folyamat során. Ebben az esetben a Mo-pe, vagyis a jövendölő kézikönyv útmutatásait szükséges figyelembe venni a megfelelő szám szerinti keresést követően, melyben a jóslatok (csjha) az érdeklődési területek szerint vannak rendezve. A hétvége folyamán legfőképpen Mandzsusríval és Arapacána mantrájával kapcsolatos jövendölő módszert fogjuk megvizsgálni. Mandzsusrí, a magasztos Bódhiszattva nem más, mint a három idő összes buddhájának transzcendentális bölcsességének megtestesítője és az előretudás birtokosa.
kapcsolat/Sambhala Tibet Központ, sambhala@tibet.hu   0670 431 9343
vagy 06 70 508 0084
a szemináriumon való részvételhez regisztráció ajánlott!
a részvétel hozzájárulása:
péntek/3500 Ft
szombat/vasárnap/10 000 Ft
bérlet/12 000 Ft


January 30, 2015/Friaday/18.00-21.00
Divination, Karma, and Destiny in Tibetan Buddhism
Sambhala Centre, Budapest, Hungary  [Friday evening talk]

Divination (mo) is a wide-spread and very popular practice among the Tibetans from most ancients times and even in our modern world today. A variety of methods for foretelling the future are widely employed with various degrees of complexity and sophistication. Some of these methods came to Tibet with the spread of Indian Buddhism, beginning in the 8th century. Others were of indigenous origin from Bön and Tibetan folk religion. But in terms of Buddhist philosophy, how is divination even possible? The Buddha taught the doctrine of  karma, that the actions good and bad committed by an individual in one’s past life have consequences that come into fruition in one’s present life and in future lives. No event occurs in isolation. An event  exists in relation to antecedent events as causes in relation to secondary causes manifesting in the present. This principle is called Tendrel, or interdependent origination. In particular, the term refers to an auspicious conjunction of events. This being the case, the future is not somethings precisely predetermined and it is possible to change future events. We are not passive helpless victims of some invisible destiny. This evening talk will examine the question of divination, karma, and fate or destiny in the Tibetan tradition.

January 31, February 1, 2015/Satursay-Sunday/14.00-21.00
Methods of Divination in Tibetan Buddhism
Sambhala Centre, Budapest, Hungary  [Weekend divination workshop]

The usual reason that Tibetan lay people consult a Lama is not for instruction in meditation practices, as is often the case nowadays among Westerners interested in the Buddhist teachings, but in order to receive a blessing (chinlab) from a Lama and in order to have him do a divination (mo) for them regarding the questions of daily life. Probably the most popular form of divination among the Tibetans is performed by counting off beads on a rosary, a process known as Treng-mo. Generally, every form of divination practice is under the patronage and guidance of a particular deity (yidam), such as Tara or Manjushri, or a particular guardian spirit (sungma), such as Palden Lhamo, who is sometimes said to be a wrathful aspect of the wisdom goddess Sarasvati. With this method, three dice are used in a process known as Sho-mo. In this case, a Mo-pe, or divination manual, is consulted under the appropriate numerical reading and the prognostications (chya) are arranged according to catagories of interest. In particular, during the weekend, we will examine the method of divination associated with Manjushri and his Arapatsana mantra. He is the great Bodhisattva who embodies the transcendental wisdom of all the Buddhas of the three times and fore-knowledge of the future..
Contact/Sambhala Center, sambhala@tibet.hu     0670 431 9343  or 0670 508 0084
for three days weekend seminar registration recomending!
lecture fees/
all days/70 EU



JELENTKEZÉS/REGISTRATION »

Webgalamb