Tibetet Segítő Társaság Sambhala Tibet Központ
Tibet Support Association Sambhala Tibet Center

székhely / telephely H-Budapest I. Attila út 123..
(00-36) 70 431 9343   (00-36)70 944 0260   (06-1)782 7721
sambhala@tibet.hu   www.tibet.hu   tibetpress.info
Facebook/Sambhala Tibet Központ   Facebook/Tibett Segítő Társaság
MagnetBank/ 16200010-00110240
IBAN/HU94 16200010 00110240 00000000 SWIFT/HBWEHUHB
(1%) adószám/ 18061347-1-41
nyitva tartás/hétköznap 12.00-20.00 hétvégén előadás függő

Közreműködő Bank
Közreműködő Bank

Mégsem indul ötcsillagos luxusvonat a Peking-Csinghaj-Tibet vasútvonalon

2008. szeptember 1./hétfő/Peking/MTI/TibetPress

Egyelőre mégsem indul ötcsillagos luxusvonat a Peking-Csinghaj-Tibet vasútvonalon. A mozgó hotelként üzemelő különleges szerelvények a vasúttársaság fél évvel korábbi bejelentése ellenére szeptemberben még biztosan nem indulnak el Pekingből.

A Csinghaj-Tibet (Qinghai-Xizang) vasúttársaság egyik magas rangú mérnöke szerint az állítólagos szeptemberi indulásról semmiféle értesítést nem kaptak. Az egyes beszámolókkal ellentétben a szerelvényen nyújtott szolgáltatások sem lesznek luxuskategóriába sorolhatók, és az sem igaz, hogy az új vonaton majd csak külföldi turisták utazhatnak.

Csu Ming-zsuj (Zhu Mingrui), a vasúttársaság igazgatójának korábbi bejelentése szerint a 96 utas befogadására alkalmas szerelvényen a viteldíj egy átlagos vonatút hússzorosa lesz, azaz egy Peking-Lhásza repülőjegynél is drágább.
A késlekedés okai egyelőre ismeretlenek, egyes beszámolók szerint a szerelvényeket gyártó Bombardier és Sifang Power Transportation nem szállította le időre a vagonokat. A vállalat viszont nem is tudott arról, hogy a szolgáltatás szeptembertől indulna. A santungi (Shandong) székhelyű vállalat februárban, a tervek szerint adja át a szerelvényeket.

A turistákat szállító, emelt szintű szolgáltatásokat nyújtó vonatok 12 személyvagonból, 2 étkezőkocsiból és egy panorámavagonból állnak majd. A személyvagonokban minden lakosztály 20 négyzetméter alapterületű lesz, amelyekhez kétszemélyes ágyak és külön fürdőszoba tartozik.

A vasútügyi minisztérium szóvivője blogjában azt írta, hogy a turistákat szállító szerelvényeket inkább városnéző, nem pedig luxusvonatnak kellene nevezni.
Más vonatokhoz viszonyítva ezeken a szerelvényen az a legnagyobb különbség, hogy az utasok a táj szépségeit egy nagyobb ablakokkal és kényelmesebb ülésekkel felszerelt vagonból nézhetik.

A Csinghaj-Tibet vasútvonal Hsziningből (Xining) Lhászába tartó 1956 kilométeres, 2006 júliusában átadott szakasza teremtette meg az első vasúti összeköttetést a világ és Tibet között.


Hozzászólások

Új hozzászólás

Név:

Hozzászólás:
Webgalamb