Tibetet Segítő Társaság Sambhala Tibet Központ
Tibet Support Association Sambhala Tibet Center

székhely / telephely H-Budapest I. Attila út 123..
(00-36) 70 431 9343   (00-36)70 944 0260   (06-1)782 7721
sambhala@tibet.hu   www.tibet.hu   tibetpress.info
Facebook/Sambhala Tibet Központ   Facebook/Tibett Segítő Társaság
MagnetBank/ 16200010-00110240
IBAN/HU94 16200010 00110240 00000000 SWIFT/HBWEHUHB
(1%) adószám/ 18061347-1-41
nyitva tartás/hétköznap 12.00-20.00 hétvégén előadás függő

Közreműködő Bank
Közreműködő Bank

Kitér a Láma elől a Kínára figyelő Orbán - 71 hozzászólás

2010. szeptember 9./origo.hu/TibetPress

2010. augusztus 19./Budapest
Tíz évvel ezelőtti budapesti látogatásakor a buddhista hagyományokat idéző kendőt kötött és fogadta a Dalai Lámát Orbán Viktor, szeptemberben azonban nem találkozik a Budapesten járó tibeti vezetővel. Orbán már a kormányváltás előtt jelezte, hogy fontos partnernek tekinti Kínát, a Lámával való találkozás azonban káros hatással lehetne a két ország kapcsolatára. Kína ugyanis rossz szemmel nézi a Láma nemzetközi szerepléseit, ami még Barack Obama amerikai elnököt is óvatosságra intette tavaly.

"A Dalai Lámával való találkozó nem szerepel Orbán Viktor naptárában". Ezt a választ kapta az [origo] a miniszterelnök sajtóstábjának vezetőjétől arra a kérdésre, hogy találkozik-e a kormányfő a száműzött tibeti vezetővel, aki szeptember 17. és 21. között tartózkodik Magyarországon, többek között előadásokat tart, illetve buddhista tanításokat ad.

A Dalai Láma most szeptemberi látogatása a külügyminisztériumot sem izgatta fel, jóllehet tíz éve Martonyi János akkori és jelenlegi külügyminiszter is fogadta. Az [origo] érdeklődésére, hogy tudnak-e bármilyen hivatalos találkozóról, a minisztérium azt a választ küldte, hogy a Dalai Láma programjáról érdeklődjünk a látogatás hazai szervezőinél.

A fehér kendő és a keleti szél
Orbán korábban nem tért ki a Dalai Lámával való találkozástól. Tíz éve, amikor a tibeti buddhizmus legfőbb méltósága legutóbb Magyarországon járt, Orbán miniszterelnökként nem hivatalos találkozón fogadta a Lámát. A félórás megbeszélés után az MTI akkori beszámolója szerint Orbán a buddhista hagyománynak megfelelő, hosszú fehér kendővel a nyakában hagyta el a tárgyalóhelyiséget.

Azóta azonban változott Kína helyzete. Orbán tavaly ősszel, a kormányzásra készülve megbeszéléseket folytatott többek között Oroszországban és Kínában, ahol találkozott a Kínai Kommunista Párt képviselőivel is. Februári évértékelő beszédében is arról beszélt, hogy Kína lett a világ legnagyobb exportőre, és a globalizációnak már a keleti országok a fő haszonélvezői. "Magyarországnak is tudnia kell, hogy bár európai uniós tagországként nyugati zászló alatt hajózik, a világgazdaságban ma keleti szél fúj" - mondta. A Fidesz választási programjában is az szerepelt, hogy kormányra kerülés esetén Kína, Oroszország és India felé nyitnának, és logisztikai központként Magyarország lehetne a 21. századi vasúti selyemút nyugati kapuja.

Az utóbbi években kiemelkedő gazdasági növekedést produkáló Kína mára már nem csak a világgazdaság legnagyobb exportőre, de Japánt lehagyva, idén nyáron a világ második legnagyobb gazdasága lett. Az egyre erősebb gazdasággal és egyre nagyobb világpolitikai befolyásossal rendelkező Kínával nem vállalta konfliktust a láma miatt az Egyesült Államok elnöke sem, aki elhalasztotta a dalai láma fogadását tavaly ősszel. Amikor idén februárban mégis találkoztak, Kína felháborodását jelezte.

Nemzeti érdek
Hendrey Tibor, a Dalai Lámát meghívó Sambhala Tibet Központ elnöke az [origo]-nak azt mondta, furcsállja hogy tíz éve volt találkozó, ezúttal azonban úgy tűnik, nem lesz. Hendrey a Dalai Láma programjáról azt mondta, a Papp László Sportarénába, és a CEU-n tervezett előadásokon kívül ellátogat a parlamentbe, ahol a tibet-csoport tagjaival találkozik, és fogadja őt Demszky Gábor budapesti főpolgármester is, akitől várhatóan budapesti díszpolgári címet kap.

Ékes József fideszes képviselő, a tibet-csoport (hivatalosan: Magyar-tibeti Baráti Társaság) elnöke szerint a különböző pártokhoz tartozó képviselőkből álló csoportjukon kívül, általuk meghívott vendégekkel is találkozik a Dalai Láma, de Orbán nem lesz köztük. Arról, hogy egy esetleges találkozó Orbán és a Láma között milyen diplomáciai veszéllyel járna, a fideszes Ékes is azt mondta, Magyarországnak oda kell figyelni a kínai gazdasági növekedésre, és úgy kell politizálnia, hogy a nemzeti érdekei kerüljenek előtérbe. A baráti társaság szerinte a humanitárius és emberi jogi kérdésekben sokkal nyitottabb tud lenni, mint a hivatalos politika.

Kína 1959-ben szállta meg és csatolta területéhez Tibetet, a Láma azóta él száműzetésben. Kína mindig érzékenyen reagál az autonómiát követelő Láma közszerepléseire, különös tekintettel az államfőkkel való találkozóira. A Láma évek óta azt hangoztatja: Tibet Kínától való teljes elszakadása a jelenlegi helyzetben elképzelhetetlen, ezért abban kell dűlőre jutni Kínával, hogy a tartomány minél szélesebb körű autonómiát kapjon és minél jobban meg tudja őrizni kulturális hagyományait. A Kína és a Dalai Láma között folyó tárgyalások 2008-ban megszakadtak.

Egy tibeti vezető, aki örülne a magyar rokonságnak
2004-ben Magyarországon járt Szamdong Rinpocse, az indiai emigrációban működő tibeti kormány miniszterelnöke, aki az [origo]-ba is eljött, hogy olvasóink kérdéseire válaszoljon. Itt elolvashatja, mit mondott a magyar-tibeti kapcsolatokról és a függetlenségről!
 
gumirubber 2010. 08. 22. 06:54

Ez a viktor valójában egy nagyszájú, egy gyáva ember, még a saját hazájában is fél egy külfölditől.
70 vanek64 2010. 08. 21. 22:02

Tisztelt nagy tudású liberális elveket valló aki azóta köpönyeget cserélt konzervatív fiatal demokrata Orbán Viktor!!!
Kina gazdasági fellendülése megtorpant. Várhatólag nem 1-2 napos problémáról van szó. Jó ötletekkel nekik is lehet segíteni.
LEHET FOGADNI A DALAI LÁMÁT!!!!!! 69 Öreg47 2010. 08. 21. 19:01

Kína? És kicsoda aza a dalai Láma? Bezzeg a Vitya, az igen. Az világhíres. Egyre inkább az .. A hülyeségéről! Csak most Kína seggét nyalja. Bár már némileg nyitott az oroszok felé is. Mi lenne, ha lenne még Szovjetúnió ...
Hajrá magyarok! 68 puki 2010. 08. 21. 13:07

A Láma biztos hogy akar találkozni a VEZÉRÜNKKEL???? 67 Dr.Pizza 2010. 08. 21. 01:20

Kedves Yoda69!
Nagyon szívesen, bár nem értem mitől cinikus, tán attól, hogy Önnek nem tetszik. Csak nem szeretem, ha külföldről mondják meg nekünk az okosságokat. A bukott cégtulajdonosból szemétszedő lett minimumbérért, (ami kb. hatvan valahányezer jau magor forint, cirka 300 US dollár) mivel korából kifolyólag sehová máshova nem volt esélye bekerülni, tudja kedves Yoda69, a vállakozók segélyre se jogosultak. Tehát nem hazafias felbuzdulásból, nem a munka szeretetéből és nem lelkesedésből lett szemétszedő, hanem a biológiailag értendő éhhalál elkerülésére. Amúgy megkérdem, Ön ha úgy hozná a sors, hogy kirúgnák külföldi állásából és nem találna semmi jobbat, elmenne magyar minimumbérért szemetet szedni napi tíz órában tisztán a munka iránti elkötelezett szeretetéből?
Az élővilág döbbenetes tempójú pusztulásáért kizárólag az emberállat a felelős, javaslom, olvasson utána kicsit a kincstári optimizmus helyett, már ha ismeri eme szólás jelentését. Fajok kipusztulása címszóval tömegesen adja ki a találatokat Mr. Gugli. 66 fonak tamas 2010. 08. 20. 22:13

Eljen a fidesz es a kinai kommunista part megbonthatatlan baratsaga ! 65 Yoda69 2010. 08. 20. 17:45

Dr.Pizza 2010. 08. 20. 10:34 56

Kedves Dr.Pizza,
koszonom igen cinikus beszolásodat. Senki nem mondta, hogy mindenkinek kulföldön kell dolgoznia, mint ahogy azt sem, hogy mindenki tud munkat találni maganak. Itt arrol volt szó, hogy aki akar az talál. Sajnálom, hogy ezt a lényegi pontot nem értetted meg. Mellesleg a Te példád is engem igazol, a bukott cégfönökből szemétszedő lett, de DOLGOZIK. És ez a lényeg. Na most amikor télen a munkanélküli nem megy el havat lapátolni sem mert a segélyre vár, akkor ne gyere nekem azzal, hogy nincs munka. Tenni akarás nincs. Szóval erról ennyit.

Utolsó mondatodnak meg mi köze a témához? Ha esetleg a korábbi Föld pusztuláshoz akartál reflektáni (márha ismered a szó jelentését), akkor bakot lőttél, mert attól hogy néhány faj kipusztul, ami drámai dolog egyebként, de attól a Föld még egyben fog maradni. És kapaszkodj, új fajok is fognak születni. Ez az evolúció (remélem nem kell magyarázat)
64 Szellemkutya 2010. 08. 20. 16:06

Aki nem fogad egy béke-díjas szerzetest, az egy nyomorult féreg!
Ilyen egy gyáva, szar országot, mint mi vagyunk!!! 63 Szutra 2010. 08. 20. 15:15

Álsó és félső kálámpári Kálámpár-Orbán Viktor elftárs!
Demokrácija vs. üzlet... nyert az üzlet, Kismanó! 62 Skye 2010. 08. 20. 13:58

Hát először is Obamához hasonlítani ezt a törpeegeret, enyhén szólva, durva. Ha még nem mondta meg neki senki, én szívesen megmondom hogy ő Obamához képest egy pörsenés a világ fenekén.
Aztán meg azt megértem, hogy Kínával jóban kell lenni.
Egy év múlva ilyenkor (na jó, lehet, hogy még egy-két hónap múlva), amikor nyugdíjat kell fizetni, főleg így, hogy a hároméves gyest is beígérte, kell valaki, akitől lehet kűcsönkérni. Mer ugye az IMF nem köll. Az EU meg megmondja, hogy mire ad. Nyugdíjra nem valószínű.
Szóval ki van ez találva, csak mi nem értjük a gyöpös agyunkkal.

kalocsaij 2010. 08. 20. 13:11

Hány színű köppenye van miniszterelnök? 60 Marketing 2010. 08. 20. 13:07

Jajj istenem, mi lesz most? Ne akarja fogadni!

Dehàt kit is érdekel, hogy mit csinàl a Fidesz kormàny. Kinàt valszinü nem nagyon foglalkoztatja ez a "vilàgrengetö" kérdés.

Amugy mit vesztenénk? A 100 forintos alsogatyàt, vagy màs turis dolgokat? Ugyan màr. Kinànak ugyan ugy mint màshol a vilàgon mo.-szàg csak egy felvevö piac.

Invesztàlni nem érdemes kishazànkban, mert a nép pökhendi, beképzelt és lusta. A kis kinai meg dolgozik napi 2 dollàrért is és kussol egy csajka rizs mellett.

Mi meg miböl is invesztàlnànk kinàban, amit esetleg a Làma làtogatàsa miatt megnehezithetne a kinai rezsim? Még egy roggyant kiàllitàsi pavilonra sem tellett. (röhej, mert még annak az àràt is lenyultàk)

Vagy esetleg nem veszik meg a kinaiak a nem létezö Ikarusz buszainkat? Nem kell nekik többett a GANZ màr nem létezö dieselmozdonya?

Àlmodtok igaz!

De még Tibetben sem tudna ez a szerencsétlen magyar nemzet egy követ odébb guritani. Mert beledöglene a magaslati levegöbe.
Vagy ugy vagyunk vele savanyu a szöllö?
Szerentnénk tibettel is meg kinàval is? Mert ugye ki tudja mit hoz a jövö.

De néhàny hozzàszolàs beletalàlt. Mi egy lusta, minden ötlet nélküli nemzet vagyunk.

Miért? Pl. csak egy egyszerü példa, karàcsonyfadisz,(ne hogy azt modja valaki hogy az kinai tradicio!)
Kinàban, 1 disz 50 cent, mire németbe ér, akkor màr 3 euron.

blablabla, az üzletben 1 azaz EGY darab disz 35 euron.
Miért is nem éri meg ezt magyarban gyàrtani?

Mert SENKI nem jutott el idàig az agyàban.
De nem fojtatom. Lenne itt mit csinàlni, mert a szàlitàsi költségek odàig emelkedtek, hogy egy magyar melost is kilehetne fizetni és még a szajréra az EU büntetö vàmot sem tudna kiszabni.

De MI ennyire hülyék és magatehetlenek vagyunk. Vàrjuk az àllamtol hogy CSINÀLJON MÀR valamit, de nehogy nekünk keljen a langyosvizben megmozdulni.

Na erre az agyi felràzàsra kellene màr valaki ennek az orszàgnak. Nem a Làma.
59 T ZOLTÁN 2010. 08. 20. 11:20

Ez egy ostoba magyarázkodás a fidesz részéről!!! Nem kellene ennyire lefeküdni Kínának!! Inkább azon kellene elgondolkodnia vekker vikinek,hogy a Dalai Láma milyen ügyben járja a világot(Tibet megszállása).....De ellenzékben még kelet ellenes volt a nagy vezérünk,itt gondolok Oroszország,és a déli áramlat gázvezeték erőteljes támadására,és láss csodát most pedig egészen mást mond!! De itt Magyarországon az a baj,hogy vannak még emberek,akik hisznek neki,pedig a szeme sem áll jól....... És a devizahitelesek pedig nyugodtan várják csak a segítséget,mint ahogy én várom a radikális adócsökkentést....... 58 reménykedő 2010. 08. 20. 11:00

...elképzelem amikor orbánc mama, és papa egymás felé indultak először. Milyen jó lett volnas, ha kitértek volna egymás elöl...
ehhez felesleges többet tennem, mert a köpönyeg, és a forgatás itt nem tért ki egymás elöl:) 57 vincistók 2010. 08. 20. 10:50

Felháborítónak tartom, hogy egy magát mélymagyarnak tartó ún. miniszterelnök ennyire hosszú nyelvet nyújt Kína fenekébe! Megkérdőjelezem a magyarságát és megkérdőjelezem azt is, akar-e egyáltalán autonómiát és jobb helyzetet az erdélyi vagy a csallóközi magyaroknak egy olyan egyén, amely nem fogadja el Tibet autonómia netán függetlenségi törekvéseit. Nem csodálom, hogy mélyen hallgat Koszovó státuszáról is, mert fél attól, hogy román kapcsolattartói felróják neki, hogy ezt nem szabad, victoreau! Ezekután nem csodálkozom, hogy a kínaiak - tönkretéve Magyarország könnyűiparát, mezőgazdaságát és vendéglátását -a hosszúnyelvű politikusok s...nyalásával ennyire mélyen beásták magukat Magyarországon! DE:akkor is azt mondom, termeljünk mi saját magunknak, egyék meg az ilyen "poklitikusok" /sic!/ a kínai sz...-t! 56 Dr.Pizza 2010. 08. 20. 10:34

Kedves Yoda69! Valóban lehet munkát találni, a többség számára 10 óra munka és minimálbér mellett. Egy bizonyos szerencsés élethelyzetből és külhonból könnyű okosítani a "buta" otthonmaradottakat. Tudod a napokban beszéltem egy parkban szemetet szedő hosszú hegyes botra minimumbérért feltűző egyénnel, aki elmondta, pár éve még két cég tulajdonosa volt közel száz alkalmazottal. A közértben tanári diplomás biztonsági őr álldogál. Ja persze, miért nem jogot vagy marketinget végeztek és miért nem mentek multihoz, vagy anno miért nem disszidáltak (ha ismered eme szó jelentését és a mögöttes tartalmat). Manapság könnyű odavágni, menj külföldre dolgozni. Próbáltad volna meg huszonöt éve. Ötven felett meg se itt se ott nem tudsz életet újrakezdeni.
A természet, állatvilág a legnagyobb pusztulást viseli el a dínók kihalása óta, olvass utána. A féktelenül szaporodó és telhetetlenül kapzsi emberiség egy meteorbecsapódásnál is kártékonyabb. 55 Dr.Pizza 2010. 08. 20. 10:19

Benőkének teljesen igaza van. A kínaiakat kizárólag a haszon érdekli, mit törődnek azzal, mit tesz egy negyed Shanghai lakosságű törpeország uralkodója. Kínával üzletelni lehet, nyugi bele, hogy azon is ők fognak többet keresni, de barátkozni teljesen felesleges. Ha mégis megsértődnek, ám tegyék, attól még lehet majd kapni egyszerműködő kínai esernyőt és egy hétig tartó kínai cipőt továbbra is. A Láma sem fog depresszióba esni, ha a magyar kirájúr nem fogadja. 54 mosómasa 2010. 08. 20. 09:00

ők, akik állandóan erkölcsről papolnak... 53 Benőke 2010. 08. 20. 08:52

A dalai láma ugyan semmit se veszít, és valószínűleg mi sem, de ha a zsebük tömése helyett mással is foglalkoztak volna annó, vagy most is csinálnának mást akkor magasról tojhatnánk az ilyen marhaságra. Csak mivel az ország anyagi helyzete gatya így ezt nem tehetjük meg. Lehet h Kína gazdasági ereje nő és egyre fontosabb piac, de az eddigi politikai és gazdasági hozzá állásból sokkal valószínűbb hogy egy büdös fillért nem lát az ország, sem semmilyen más hasznot. Úgyhogy magasról kéne tennni a Kínai vezetés fejére. A kínai emberekkel meg semmi baj nincs. Élnek ahogy tudnak ahogy mi is. 52 SUTAK 2010. 08. 20. 06:58

zoz !
AZért a megszorításokkal OV-ék sem tétlenkedtek.
- nem vonták vissza a gázártámogatás megszűntetését
- a távhődíj Bp-en több mint 10 %-al emelkedik ( az infláció (várhatóan 5,1% lesz)
- az áram ára emelkedik
- a kenyér ára várhatóan 25 %-al (!!!) emelkedik
- a tej ára drasztikusan emelkedik
- a devizahitelesek "megsegítéséről" azóta is kussolnak
- a gázáremelés elmaradásának( ha igaz) az egyik ára az lesz,. hogy innentől 30 nap múlva kikapcsolhatják a gázt a nemfizetőknél
ÉS MINDEZT ÚGY, HOGY MÉG EGY CSOMÓT TAKTIKÁZNAK AZ ŐSZI VÁLASZTÁSOK ELŐTT !!!

soós imre 2010. 08. 20. 06:45

És még csodálkozunk,hogy 1956-an magunkra hagyott bennünket a nyugat.Most ugyanezt tesszük.A barátság ,segítőkészség,nem lehet üzleti megfontolás tárgya.
Az egyik vallási vezetőt nem fogadjuk a másikhoz meg lótunk futunk (családostól)áldásért.
Atya világ, milyen ország ez? 50 Yoda69 2010. 08. 20. 04:54

_JoE_ 2010. 08. 19. 16:55
Yoda69: halgattál volna bölcs maradtál volna....
1. a Föld haldoklik, de nem csak a kínaiak miatt!
2. mert ők szennyezik a legjobban...
3. vannok országrészeink ahol keresve sem lehet munkát t5alálni, de igazad van el is lehet hagyni a otthont...


Joe, inkabb neked kellene atgondolni mirol is beszelsz.
1: Mondd mar meg mitol haldoklana a Fold (eltekintve pesze a termeszetes halaltol, ami minden bolygo eleteben bekovetkezik egyszer, ugy nehany milliard ev mulva)

2: Korantsem a Kinaiak szennyezik a legjobban, ok meg mindig nem ertek utol a teljes Europai vagy Amerikai legszennyezest. Nezz utana az adatoknak ha nem hiszed. Es itt meg az idointervallumrol sem beszeltunk, hiszen Kina csak 15-20 eve szennyez, elotte nem volt iparuk. Viszont a fejlett orszagok, az ipari forradalom ota, tehat tobb mint 100 eve szennyeznek.

3: Munkat pedig lehet talalni. (Olvasd el hozzaszolasom alabb.) Persze nem otthon ulve, tenni kell erte. Csak sokan meg mindig abban a dajkameseben elnek, hogy majd az allam gondoskodik roluk. Ideje felebredni... 49 Yoda69 2010. 08. 20. 04:45

ditka54 2010. 08. 19. 16:46 Sértő tartalom? Értesítse a moderátorokat!
Yoda69 "33" Akkor mond légy szíves hol van munka és milyen végzettség kell hozzá??? Megkérlek, butaságokat meg, ne beszélj!

Munka van csak meg kell talalni. Ne vard hogy a sultgalamb a szadba repuljon. Senki sem allitja hogy a mai vilagban egyszeru munkat talalni, de nem is lehetetlen.
Reszemrol mar evek ota dolgozom kulfoldon (felso foku vegzettseggel+angol nyelv) 48 vanek64 2010. 08. 20. 01:36

Gazdaságilag a válasz ott van a cikkben. A világot 3 főbb gazdasági vonal határozza meg. Amerika, Európa és Japán.
Ezért Kina gazdasági nekifutása nem lesz olyan egyértelmű mint amilyennek most látszik.
Amerika jelenlegi adóssága Kina felé igen magas de azt soha nem fogja úgy visszakövetelni mint más országoktól. Ezt a hármas gazdasági erővonalat megbontani szinte lehetetlen és ezt Kína is jól tudja. A fékkar ott van azoknak a kezében akiknél a tőke. 47 Delora 2010. 08. 20. 00:35

Sok hülyeség van a világon, inkább meg sem lepődök..
Legalább szegény öregnek nem kell elviselnie Orbán tenyérbemászó stílusát..
Számomra nagyon megtisztelő lenne, ha egy ilyen különleges emberrel találkozhatnék. 46 vanek64 2010. 08. 20. 00:06

Ez az az eset amikor az érdekpolitika szembekerül a lelki élettel.
Kár keverni a dolgokat mert a Dalai Láma a tibeti Buddhizmus vallási és politikai vezetője. Mint politikai vezető soha nem hirdetett erőszakot másokkal szemben. Az emberiséget szolgálják a szó jó értelmében.
Ezzel ellentétben a kínai népköztársaság megszállta erőszakosan bekebelezte a Tibetet.
Ezek után elgondolkoztató,hogy merre tart a világ.
Sajnos a pillanatnyi haszon elborítja a politikusok agyát és olyat tesznek ami nem méltó az emberiséghez.
Keresztény testvérek emeljétek fel szavatokat a hit tisztaságáért!!!!!

Azért hozzá teszem, hogy én magam nem vagyok vallásos. HOPP!
De a Buddhizmust tisztelem mert érdek nélküli és nem vérezte be a kezét és a világot mint más vallások. Bezzeg azt nagyon szeretik Orbánék, Schmitték. Kell a szavazat onnan is. Szégyen és gyalázat. 45 Mumus 2010. 08. 19. 23:44

Mégilyet ?

A vallásos plebejus fél egy paptól ? 44 zoz 2010. 08. 19. 22:16

Ez egy fordított világ. Itt úgy tűnik 66%-a az embereknek még mindig balliberális.

Hajrá MSZP = hajrá IMF = hajrá magszorítások.

De sok hülye van még. 43 regress 2010. 08. 19. 21:24

nemrég még azért piszkálták medgyesit mert kubába nyaralt, 42 yoros 2010. 08. 19. 19:58

Ebben - NAGYON KIVÉTELESEN - igaza van Orbáncnak.
Az pedig, hogy a láma Budapest díszpolgára legyen,hülyeség. Milyen alapon?

sscsaba 2010. 08. 19. 19:06

ja,az imf-fel+az euval kell emberkedni, majd a lakosság kifizeti. de mi lesz,ha ezzel a hatalmas nagy országgal szembesül kína?kivonulnak innen és "fogy a magyar"(kb.7000000an leszünk),vagy felmegy a nylon zokni,meg a strandpapucs ára.BELE FOGUNK DÖGLENI!!!a viktortól nem is várok ennél hülyébb MAGYARázatot,hiszen akkor megtagadná önmagát,és 3 hétig vitázna atükör előtt 40 a nagy lebowski 2010. 08. 19. 18:11

kedves 590227...ezért mindannyian felelősek vagyunk, akik szeretnek olcsóbban vásárolni gatyát meg laptopot, akik szeretnének nagyobb hasznot zsebrevágni a kereskedelemben, és minél olcsóbb holmit minél nagyobb haszonnal továbbadni...
azok ott éltek a lehetőséggel, hogy a nyugati ember, dolgozni nincsen kedve és mégis folyton vásárolni akar valamit, mert ettől boldog
a dalai láma által hozott tanítás pont ebből a gödörből segítené ki azokat, akik odafigyelnek rá
sajnálom, hogy a miniszterelnök ilyen rövidlátó, csalódtam benne 39 p-Aga 2010. 08. 19. 17:36

Igazi "politikus" alkat, nem akarja, hogy a kínaiak ferde szemmel nézzenek rá. Pedig ezt nem fogja kikerülni. :-)

Benyal a kínaiaknak? Nem gondolnám, hogy bármi gazdasági haszna lenne ebből az országnak, csak kiszolgáltatottságunk fog nőni. 38 590227 2010. 08. 19. 17:19

Igen buta vagyok.Rohanok 70 000 ft-ért dolgozni,hogy abból kifizessek 150 000 ft-ot.Tényleg semilyen természeti katasztrófa sincs.Hazudik a média,Mon-gyon leee..Én lemondok,mert magamtól találom ki a tényeket. 37 Ro.Zo. 2010. 08. 19. 17:11

A dalai láma magyarországi látogatása nem politikai célú. Előadást és tanítást ad.
És ez így van jól.
A Tibet-Kína kapcsolat tekintetében egy ilyen találkozónak SEMMI súlya nem lenne. Egy Magyarország-Kína kapcsolat tekintetében viszont annál inkább. Szar ügy, de ez van. És biztosak lehetünk benne, hogy ezzel a dalai láma is tisztában van és megérti a helyzetet.

De nem árt megfeledkezni a következőről sem: Nem Orbán Viktor szólalt fel rendszeresen az előző kormány Kína, ill. Tibet politikája ellen, hanem a cikkben is említett Tibet-csoport (Magyar-tibeti Baráti Társaság). Ők a maguk eszközeivel még tehetnek az ügyért. Kína nem veszi komolyan őket, a tibeti kormány viszont őszintén értékeli az erőfeszítésüket.

http://www.free-tibet.hu/2009/10/11/magyar-kepviselok-a-dalai-lamanal/ 36 _JoE_ 2010. 08. 19. 16:55

Yoda69: halgattál volna bölcs maradtál volna....
1. a Föld haldoklik, de nem csak a kínaiak miatt!
2. mert ők szennyezik a legjobban...
3. vannok országrészeink ahol keresve sem lehet munkát t5alálni, de igazad van el is lehet hagyni a otthont... 35 sapphires 2010. 08. 19. 16:53

590227 2010. 08. 19. 16:17

Tökéletesen igazad van!!
Európa textiliparát és a többit is az olcsó szeméttel tették tönkre, anno az átkosban itthon Kubai, Vietnámi vendégmunkások dolgoztak a hazai emberekkel együtt!!!
Az miért nem volt jó???? 34 ditka54 2010. 08. 19. 16:46

Yoda69 "33" Akkor mond légy szíves hol van munka és milyen végzettség kell hozzá??? Megkérlek, butaságokat meg, ne beszélj! 33 Yoda69 2010. 08. 19. 16:38

590227 2010. 08. 19. 16:17

Jóember, ezt a nagy baromságot ki adta a szádba? Ne higgy el mindent a médiáknak.
1. A bolygónk nem haldoklig, egyenlőre.
2. Ha szerinted haldoklik akkor miért pont Kina miatt?
3. Azt nem mond hogy nincs munka, aki akar az talál. 32 carpe diem 2010. 08. 19. 16:21

forestgump1 és a többiek:

1. A Dalai Láma nem egyszerűen egy ország vezetője. Javaslom e körben egy kis tájékozódást.

2. Ti adtátok meg a választ a kérdésre. Keresztény ország.... Mit parádézik itt... Ez a nyitott, tiszta kereszténység?

Ebben az országban nem csak keresztények élnek, ugyanúgy, ahogy több országban. Csak a kultúremberek elfogadják egymást, és tudomásul veszik, hogy vannak másképp gondolkodók is.

Nekem speciel annyi közöm van a Dalai Lámához, hogy történetesen jobban érdekel az, hogy ő hogyan gondolkodik a világról, mint pl. Te.
És ismerem, és elismerem, a buddhizmust is.

Neked miért olyan nagy baj, hogy idelátogat? Mit is tanít a kereszténység erről?
Na ennyi.

Már készítem a listát, hogy kinek miért kell nyalni, és kit miért nem szabad fogadni olyan elvek mentén, ahogy ez most és mindörökké történik ebben az országban.

590227 2010. 08. 19. 16:17

Bravó!!!Kina miatt haldoklik a bolygónk,nincs munka,szinte minden tönkrement.Kötelez minket valaki,hogy onnan vásároljunk?Miért tették tönkre a könnyűipart,ami foglalkoztatta az embereket?Nincs munka.Miért???Akik tönkretették a nagy magyar vállalatokat,azok a menő milliárdosok,az ország elitje.A rendszerváltáskor kifosztották a hazánkat,a magyarságot,most meg irányítják az országot.Kifosztva,megalázva, itt vagyunk,kb 8 000 000-an,magyarok. 30 bece 2010. 08. 19. 16:15

Nem emlékszem pontosan, de mintha nem is olyan régen még ellenzékben hangosan követelték volna, hogy Magyarország kormánya álljon ki Kína tibeti politikája ellen.

Most, hogy kormányra került már fülét farkát behúzza, nehogy valamelyik nagyhatalom megorroljon rá? 29 Agymosatlan 2010. 08. 19. 16:08

bravó 2010. 08. 19. 15:41
Amit írsz helytálló.De nem is ezzel van a gond.
A gond az,hogy pár hónapja még elnyomó kommunista diktatúra volt kína o.v. szerint,és leugatták az akkori maszop kormány fejét mert szóba állt velük... 28 bravó 2010. 08. 19. 15:41

Kína a világ elsőszámú gazdasági hatalma lehet 15 év múlva,hiszen jelenleg második és nagy ütemben nő a gazdasági teljesítménye.A magyar emberek nagy resze nem tud arról,
hogy az USA koloszális adóság álománya,illetve eladósodása Kína felé a legnagyobb.Gondolta volna bárki józan észel úgy tíz évvel ezelőtt,hogy Kína 2010 évi mutatói alapján a világ másodig gazdasági hatalma lesz?Tisztelt vélemény nyilvánítók.
Akinél a "kassza kulcs" az mondja a frankót és érdemes vele,igy velük jó viszonyt ápolni.Őszentsége a Dalai láma hazánban vendég,akit nem fogad a miniszterelnök nemzeti érdekből.Vajon az emberi jogokat kik sérti jobban szuverén országokat lebunkózók,vagy az országukban az államuk területi egységét bármilyen áron megvédők.Úgy gondolom ez egy "nagyon"nehezen megválszolható probléma.

27 nyuszo muszo 2010. 08. 19. 15:27

Na ezért nem értem a kormány váltás nagy ovációját, mert Orbán szinte mindent ugyan úgy csinál és folytatja amit az MSZPsek csináltak!Csak mintha az Orbánék egy kicsit össze-vissza kapkodnának,mert nem tudják a helyes sorrendet,és belegabajodnak!Meg mi is belegabajodunk!Megszólták Gyúrcsányt a Szovjetekért a gáz ügyben, és kínáért ! Akkor Ő most mi a fenét csinál ha nem utánozza Őket!Na a mutyizásban se maradnak le!Ja persze ha ők csinálják az teljesen más! 26 Kardos Béla 2010. 08. 19. 15:27

NOS UGYTÜNIK ORBÁNAK ÖNBIZALOM HIÁNYA VAN ÉS NEM MER SZEMBENÉZNI AZZAL A TÖRTÉNELMI KIHÍVÁSSAL AMIT ELÉ HELYEZETT A SORS.
ÉN UGYANIS UGY GONDOLOM HOGY JOZAN ÉS ELFOGULATLAN KÖZVETÍTŐ SZEREPÉT TÖLTHETNÉ BE A TIBETI NÉP ÉS A KINAI NÉP KÖZÖTT.
TEHETNÉ AZT HITELESEN MINDKÉT FÉL RÉSZÉRŐL ELFOGADHATÓAN KIVIVVA MINDKÉT NÉP ÉS FŐLEG A FEJLETT VILÁG TELJES ELISMERÉSÉT.
AKI EGY KICSIT IS TOVÁBB LÁT A SZOCIALISTA RENDSZERBEN TANITOTT MAGYAR TÖRTÉNELMEN NEM KELL SOKAT KUTAKODNIA A KINAI ÉS TIBETI MAGYAR KULTURÁK KEVEREDÉSÉNEK TÖRTÉNELMI MULTJA IRÁNT.
KIMÁS HOZHATNA MEGNYUGVÁST VAGY LEGALÁBBIS LEHETŐSÉGET A KÉT NÉP KÖZÖTTI VISZÁJ ELSIMÍTÁSÁRA MINT EGY MAGASRANGU MAGYAR BÁTOR VEZETŐ.MÁRHA EZT A KÉT ÉRINTET FÉL ELFOGADJA CSAK EGY TELEFON ÉS KIDERÜL HOGY MI A VÉLEMÉNYÜK.
KINA MAGYAROKAT NEM UTOLSÓSORBAN KULTURÁLIS ÉS TÖRTÉNELMI KAPCSOLODÁSUNK MIATT ÉRZIK MEGBIZGÓHATÓBNAK MÁS NYUGATI ÉS EGYÉB KULTURÁKNÁL.
ÉS STRATÉGIAILAG TELJESEN KÖZÖMBÖS MAGYARORSZÁGNAK KINA VAGY TIBET TERÜLETI INTEGRITÁSA NEM UGY MÁS GAZDAGABB NYUGATI ORSZÁGOKNAK.
ÉN NEM VAGYOK SENKI DE MÉGIS UGYÉRZEM EZ EGY TÖRTÉNLMI TETT LENNE ÉS LEHETŐSÉG... 25 Agymosatlan 2010. 08. 19. 15:20

Kész elmebaj a fidesznyik papagáj kommandó érvelése.
Ha ezt 4hónapja Bajnai csinálja itt ugatnának habzó szájjal,hogy a kínai kommunista diktatúrát szolgája ki a kormány.
De hát ennyit tudnak,csodát nem kell várni egy 2bites agytól. 24 _JoE_ 2010. 08. 19. 15:04

...azért szomorú, hogy ennyire függünk kínától...

Gazdaságilag autonómiára kellen törekednünk, mert szerintem képes lenne rá ez a kis ország!!! 23 regiszt.rator 2010. 08. 19. 14:48

Igen, egyenes a párhuzam, korábban a szovjetektől, ma a kínaiaktól szeretnénk függeni.

Akkor most mi változott????

Így, a forradalom (???) után megint segget kell nyalni, egyáltalán nem tisztelt ov?!?!

Javasolom, hogy a Román köztársasággal (főként annak vezetőjével) való jó kapcsolat érdekében sürgősen felejtsük el Erdélyt, ne álljunk szóba az ottani magyarok, székelyek vezetőivel, mert az olyan ciki és még Románia is megorrolhat!

Különben meg most éppen ezt az időszakot éljük, nagy haverok lettek viktorék basescuval - az erdélyi autonómiáról meg nagyon hallgatnak.

Na, ilyen derék ember ez a ti miniszterelnökötök... 22 Skye 2010. 08. 19. 14:32

"...logisztikai központként Magyarország lehetne a 21. századi vasúti selyemút nyugati kapuja..."
A magyar vasutak állapotát tekintve ezt a marhaságot mikor álmodta meg?

Hogy Obama találkozóját nem nézte jó szemmel Kína és ennek hangot is adott, amire oda kellett figyelni, ennek tán az az oka, hogy az USA államadósságának döntő többsége Kína kezében van. De mi történne Magyarországgal? Milyen szankciókat vezetne be ellenünk Kína? Hazarendelné a többszázezer állampolgárát?

Mellesleg azt hiszem a láma nem fog sírógörcsöt kapni, mert nem találkozhat a törpecézárral

Ro.Zo. 2010. 08. 19. 14:26

Nem ártana tisztázni valami nagyon fontosat:
Az a poilitikus, aki találkozik a dalai lámával, csupán politikai érdekből teszi.
Az a poilitikus, aki nem találkozik a dalai lámával, csupán politikai érdekből teszi.

Ha Tibet-párti vagyok (történetesen az vagyok) nem lesz hirtelen szimpatikus Demszky és nem fogom most ezért kétszínű szemétnek mondani Orbán Viktort.

(Nem mellesleg: Demszkynek a díszpolgári cím adományozására már lett volna több alkalma is, és Orbánnak is volt már alkalma a találkozásra – amit ki is használt.) 20 odysszeusz 2010. 08. 19. 14:06

Még annyit hozzá, esetleg a Holdat nem akarnátok kővel megdo
bálni??? Mert a különbség csak annyi lenne, hogy a Holdról nem
dobná vissza senki...Kína viszont igen. 19 forestgump1 2010. 08. 19. 14:02

Mi közötök van nektek a dalai lámához. Engem hidegen hagy egy több ezer kilóméterre lévő ország vezetője. Kit érdekel, hogy ide jön? Ez itt keresztény ország, itt ne parádézzon.

Semmi jelentősége nincs, hogy OV fogadja vagy nem, de azért kiváncsi voltam itt a kommentekre, egy két elszabadult "free tibet" féle hozzászólásokra... innen ne osszátok már az észt, hogy a távol-keleten mi történik jogosan meg mi nem... biztos nagy szakértők vagytok ám. Voltatok tibet-ben vagy mi? ... Foglalkozzatok értelmesebb dolgokkal is. 18 odysszeusz 2010. 08. 19. 13:53

KÍNA gazdasági erejét a világban egy napon emlegetni az ócó
kínai termékáradattal enyhén szólva is tájékozatlanság.Abból is ők jöttek ki jól tessék tudomásul venni, csináltunk vóna mi
ócó magor terméket dehá nemvót annyi eszünk mint a kínai kommu
nistáknak,mi csak kommunistázni tudtunk cselekvés helyett.Nem jött be uraim, ökölrázásból nem lehet megélni,ennyit nem tanult meg jó sok ember!Orbán viszont tanult és most dícsérem őt először mióta a trónra felült.A hazám elemi érdekeit tartja
szem előtt és nem akar "mártírkodni", pontosabban a hazámat
vesztes helyzetbe taszítani.Amit előtte szövegelt évekkel ezelőtt azt akkor se lehetett komolyan venni,abban reménykedtem, hogy ő se fogja majd adott helyzetben!!Így lett.
Az olimpia idején a világ nagyhatalmai tehettek volna valamit
Tibetért, nem mindent de valamit talán igen.Talán ügyes politizálással,finoman el lehetett volna érni,hogy Kína tegyen
valmilyen engedményt a Tibetiek javára.A "világ" a kisujját nem mozdította meg akkor mér pont Orbántól várja el ezt akárki.Nem értek egyet a Tibetnek szánt "kínai megoldással"
messzemenően nem!!(Mellesleg.) 17 nem érti az embereket 2010. 08. 19. 13:45

...hát ez szomorú...Kína nagy ország de azt mindeki tudja, hogy hogyan tiporják az emberi-és mindenféle jogokat.
Ez nagy csalódás! 16 590227 begin_of_the_skype_highlighting              16 590227      end_of_the_skype_highlighting 2010. 08. 19. 13:44

Ez a narancsos demokrácia.Minden percét élvezzük. 15 Neku 2010. 08. 19. 13:40

Amúgy Obama fogadta a lámát. Amit meg Orbán Viktor csinál, az nagyon finoman szólva illetlenség. Az meg, hogy a Fidesz szerint most hirtelen Kína is okés lett olyan mint a sukorói ügylet. 14 Bozzio 2010. 08. 19. 12:55

egyáltalán a dalai láma akar a Kedves Vezetővel találkozni?lehet,az Ő programjában sincs benne a legfőbb Fülkeforradalmárral való "eszmecsere".:) 13 Athos 2010. 08. 19. 12:54

Na MOST csalódtam Orbán Viktorban. Ha igaz ez a hír és valóban nem fogja fogadni a Dalai Lámát. Nem tudom elhinni! Majd meglátjuk. 12 carpe diem 2010. 08. 19. 12:53

Ez aztán a keresztényi jellem!

Kína gazdasági nagyhatalom, és ha nem nézi jó szemmel, akkor nem
találkozunk a Dalai Lámával.
Annak idején az oroszok nem nézték jó szemmel, ha a rothadó kapitalistákkal állunk szóba, így nem lehetett velük szóba állni.
Karakán módon kidobjuk az IMF tárgyalókat, mert mi függetlenek vagyunk! Nekünk senki ne szabjon meg semmit.
Mi is a különbség?
És mivel összetojjuk magunkat, így hivatkozzunk Obamára!
És mi van a vallási egyenlőséggel?
Ha a pápa látogatását nem nézné jó szemmel Kína, akkor a pápát sem fogadná a magyar kormány?

A világon az egyik legnagyobb vallás, amely emberi értékeket közvetít, és nem fogadjuk annak a vezetőjét.

Ez gyalázatos hozzállás. Szégyelljék magukat.
A politika és a politikusok mind kukába valók, egytől egyig.

Namaste!
Ohmmmmm...

Viktor8507 2010. 08. 19. 12:25

"Egyfelől a polgári kormányunk Trianon kapcsán nemzettragédiát emleget"
Tévedés! polgári kormányunk nem nagyon foglalkozik Trianonnal.
Ehhez pár hónappal ezelőtt a Jobbikra kellet volna tenni a voksot. De hát így lett. Annyi hogy a Fidesz 1 fokkal!!! jobb mint az MSZP. A Jobbik-ra tették volna a szavazók a voksot, már rég nem beszélnénk más országoktól való függésről és a közbiztonság is jobb lenne. Én személy szerint örülnék ha az a bizonyos "olcsó" kiai termékek eltűnnének az országból. 10 doncsicso 2010. 08. 19. 11:57

Finoman szólva is nem szeretem ov de ezzel a lépéssel most egyet tudok érteni mert igen fontos gazdasági partner és lehet a jövőben kína. 9 tomy1971 2010. 08. 19. 11:47

Eddig a Szovjet testvérek miatt mondtunk le sok mindenről. Majd jőtt a Nyugat illetve Amerika befolyás és parancsolgatás. Minő!!!! Már Kina fenhatósága alá is tartozunk!!! Remek! Hajrá fűggetlen Magyarország!!!! 8 borghia 2010. 08. 19. 11:35

Mit is mondott OV Gyurcsány kinai politikájára-nem is olyan régen????!!!! 7 Wolfram 2010. 08. 19. 11:29

ekkora gerinctelenséget!

kína (a világ egyik vezető diktatúrája) elfoglal és szisztematikusan felszámol egy független államot, etnikai tisztogatásokat hajt végre, a világ pedig félrefordítja a fejét, mert különben "ninc occó kínai munka."

bár anno ugyanezt tették a nagyhatalmak velünk is... de arr ki emlékszik már! 6 mol9san 2010. 08. 19. 11:26

A dalai láma semmit nem fog veszíteni ha nem találkozik az Orbánnal. 5 SUTAK 2010. 08. 19. 11:20

Érdekes azért, hogy az "önjáró" Orbán jobban fél Kína haragjától, mint az IMF-től. Az , hogy Kína megharagszik, az fontos. Az , hogy az IMF mit gondol az le van ejtve.
Kicsit ketős ez a mérce ! 4 makszem3 2010. 08. 19. 11:15

Jól emlékszem, hogy amikor az elmúlt 8 évben a kormány tagjai Kínába utaztak tárgyalni, akkor azt orbánék nagyon-nagyon rossz néven vették...?

Ma meg már szeretni kell mindent, amit orbán is szeretni rendel.

Hm, demokrácia, igazmondás, tisztesség..

Soroljam még? 3 Thothal Shiker 2010. 08. 19. 11:13

Álljunk már meg egy szóra emberek! Hogy is van ez? Egyfelől a polgári kormányunk Trianon kapcsán nemzettragédiát emleget, másfelől olyan ország seggét nyalja, amely más országgal műveli azt, amit anno velünk tettek, területet csatol el.
Ne csináljunk már az Istenből bohócot!... 2 Drummer 2010. 08. 19. 11:10

Vajon, miért nem lep meg engem ezzel OV?

Ugye a láma komcsi, a kinai vezetés meg a demokrata?

The Head 2010. 08. 19. 10:51

"Ékes is azt mondta, Magyarországnak oda kell figyelni a kínai gazdasági növekedésre, és úgy kell politizálnia, hogy a nemzeti érdekei kerüljenek előtérbe."
Ez akkor is így volt, amikor Kósa és Szipi egymás után kétszer lehúzták a forintot a béka segge alá?

Hozzászólások

Új hozzászólás

Név:

Hozzászólás:
Webgalamb