székhely / telephely H-Budapest I. Attila út 123..
(00-36) 70 431 9343 (00-36)70 944 0260 (06-1)782 7721
sambhala@tibet.hu www.tibet.hu tibetpress.info
Facebook/Sambhala Tibet Központ Facebook/Tibett Segítő Társaság
MagnetBank/ 16200010-00110240
IBAN/HU94 16200010 00110240 00000000 SWIFT/HBWEHUHB
(1%) adószám/ 18061347-1-41
nyitva tartás/hétköznap 12.00-20.00 hétvégén előadás függő
» Retro» Tibeti művészet» Interjú» Levelek» Tibet Press» Tibet Press English» Dharma Press» Human Rights» Világ» Kína» Magyar» Ujgur» Belső-Mongólia » KőrösiCsoma» Élettér» Határozatok» Nyilatkozatok» tibeti művészet» lapszemle.hu» thetibetpost.com» eastinfo.hu» rangzen.net» ChoegyalTenzin» tibet.net» phayul.com» DalaiLama.com» vilaghelyzete.blogspot.com» Videók» Linkek» TibetiHírek» Szerkesztőség
Mindössze 45 percre zsugorodott a Sanghaj–Hangcsou közötti 200 kilométeres távolság megtétele azzal a nagysebességű vasúti vonallal, amelyet hivatalosan kedden adtak át Kínában.
A Sanghaj és Hangcsou (Hangzhou) közötti 202 kilométeres pályaszakaszon kínai fejlesztésű szerelvények óránként 350 kilométeres átlagsebességgel vihetik az utasokat. A mindössze 20 hónap alatt elkészült vasúton Kína gazdasági centrumától Csöcsiang (Zhejiang) tartomány közigazgatási központja az eddigi 78 perc helyett mindössze 45 perc alatt elérhető. A kilenc megállót érintő vonalon az első osztályra 156 jüanért (4600 forintért) másodosztályra pedig 98 jüanért (2900 forintért) lehet jegyet venni.
Kínában a szeptemberi teszt során az új szakaszon közlekedő CRH380A típusú szerelvényekkel 416,6 km/órás csúcssebességet értek el, és ezzel új rekordot állítottak fel a hagyományos pályán közlekedő nagysebességű vonatok történelmében.
A nagysebességű villamos motorvonatok abszolút sebességrekordját 574,8 km/órás sebességgel továbbra is a francia TGV legújabb generációja, az AGV tartja, ám biztonsági okokból ezek a szerelvények legfeljebb 360 km/órás sebességgel közlekedhetnek.
A Sanghaj és Hangcsou között épült új pályán viszont a tesztüzem után is lehetőség van arra, hogy a szerelvények az óránkénti 400 kilométer feletti utazósebességgel közlekedjenek, jóllehet a menetrend szerint legfeljebb 350km/órás sebességgel szállítják az utasokat.
Kínában jelenleg összesen 7430 kilométeren közlekednek az óránkénti 380 kilométeres utazósebességre tervezett szerelvények.
Az első nagysebességű, Peking és Tiencsin (Tianjin) közötti 117 kilométeres vonalat 2008-ban az olimpiához igazítva adták át, és a hálózat hossza a tervek szerint 2012-re 13 ezer, 2020-ra 16 ezer kilométerre bővül.
A rohamos hálózatépítés mellett a kínai szakemberek bejelentették, hogy a jelenleg elérhető vasúti technológiáknál is gyorsabb, 500 km/órás átlagsebességgel közlekedő vonatok fejlesztését is megkezdik, miközben a 400-500 km/órás sebességre képes rendszerek fejlesztése az utolsó fázisba lépett.
#Jerlana 2012-09-03 00:08:48| Válasz erre
Tisztelt Csipak r!K sz n m a fent le rtakat. Rossz rz s volt semzbes lni a saj t probl m mmal, de gy legal bb tudom, hogy mi a teendő. Rendelni fogok a p r tlan t b l, de az aj nd kba adott fertőtlen tőszert hogyan kell haszn lni?Ha tudna k ldeni valami inf t r la, azt nagyon megk sz nn m. dv:tam s attila