Tibetet Segítő Társaság Sambhala Tibet Központ
Tibet Support Association Sambhala Tibet Center

székhely / telephely H-Budapest I. Attila út 123..
(00-36) 70 431 9343   (00-36)70 944 0260   (06-1)782 7721
sambhala@tibet.hu   www.tibet.hu   tibetpress.info
Facebook/Sambhala Tibet Központ   Facebook/Tibett Segítő Társaság
MagnetBank/ 16200010-00110240
IBAN/HU94 16200010 00110240 00000000 SWIFT/HBWEHUHB
(1%) adószám/ 18061347-1-41
nyitva tartás/hétköznap 12.00-20.00 hétvégén előadás függő

Közreműködő Bank
Közreműködő Bank

Kína a koppintások birodalma?

2011. június 7. /vg.hu/TibetPress

Amit lehet, azt gyorsan felvásárolják, amit nem lehet, azt gyorsan lemásolják Sanghaji Autószalon. Kína mohón vágyik az autókra, a haladásra és a technikára. A fejlődést jól példázza a Sanghaji Autószalon, amely mellett jelentéktelen vidéki eseménnyé vált a frankfurti autókiállítás. A felhajtás oka egyszerű: a távol-keleti országban máris több mint 300 millió embernek van akkora jövedelme, mint az átlagos német munkavállalóknak. Az európai és amerikai prémium márkák megmentője lehet az ország, amelynek piaca elképesztő ütemben bővül. Az első negyedévben a BMW 69, a Mercedes 78 százalékkal adott el több járművet, mint tavaly, az Audi pedig első alkalommal értékesített magasabb darabszámban járműveket, mint odahaza. Közben – noha a klímacsúcsokon Kína rendre megakadályozza a gazdaságát hátráltató kvótarendszerek megszavazását – a kormányzat 12 milliárd eurónyi támogatást szavazott meg a villanyautók fejlesztésére. A kínai gyártók azonnal reagáltak a lehetőségre, modelljeik többségén máris „electric” vagy „hybrid” felirat díszeleg. De a másolás is bevett szokás, úgy tűnik, egyetlen európai vagy amerikai gyártó sem menekülhet a koppintástól, miközben egyikük sem tesz ellene semmit, legfeljebb, ha Európába akarják hozni a klónokat. A Daimler például márkajogokra hivatkozva zúzatott be egy elektromos Smart-utánzatot.

Kína számokban

- 72%-kal nőt az autópiac az elmúlt évben
- 35%-kal nőtt a luxuskategória értékesítése
- 26%-kal emelkedtek a középkategória eladásai
- 10 Mercedes S-ből kilencet V12-es motorral, full extrásan rendelnek meg
- 2020-ra ötmillió villanyautót szeretnének az utakon
- 12 milliárd eurót költenek a hibridesítésre, míg Németország 1 milliót szán rá
- 10 évvel fiatalabb az átlagos kínai autóvásárló, mint a német vevő
- 180 kínai autógyártó működik
- 100 Audi-vásárlóból 85 készpénzzel fizet
- 24 éves a legfiatalabb kínai Rolls-Royce-vásárló, de a többségük is 30–40 év közötti

Hozzászólások

Új hozzászólás

Név:

Hozzászólás:
Webgalamb