Tibetet Segítő Társaság Sambhala Tibet Központ
Tibet Support Association Sambhala Tibet Center

székhely / telephely H-Budapest I. Attila út 123..
(00-36) 70 431 9343   (00-36)70 944 0260   (06-1)782 7721
sambhala@tibet.hu   www.tibet.hu   tibetpress.info
Facebook/Sambhala Tibet Központ   Facebook/Tibett Segítő Társaság
MagnetBank/ 16200010-00110240
IBAN/HU94 16200010 00110240 00000000 SWIFT/HBWEHUHB
(1%) adószám/ 18061347-1-41
nyitva tartás/hétköznap 12.00-20.00 hétvégén előadás függő

Közreműködő Bank
Közreműködő Bank

Hatalmas állami vonattársaság jön létre Kínában

2014. október 28./MTI/Ma.hu/TibetPress

eredeti cikk

Hivatalosan is megerősítették kedden azokat a híreket Kínában, hogy összeolvad a két legnagyobb állami vasúttársaság, hogy világméretekben is meghatározó szereplője legyen az iparágnak.

A korábban Kínán belül egymással versengő China CNR és CSR hosszas találgatások és híresztelések után erősítette meg, hogy összeolvadást tervez.

A folyamat pontos részleteit a hét végén jelentik majd be a társaságok, addig még dolgoznak a bankárok - írta a Hszinhua hírügynökség.

A CNR és a CSR mindenekelőtt mozdony-, személykocsi-, tehervagon-, nagysebességű vonat és metrószerelvény-gyártóként van jelen a piacon, a külföldi piacokra ugyanakkor nagysebességű vonatexportőrökként kívánnak fokozottabban belépni. Ilyen pályából Kína alig egy évtized alatt 12 ezer kilométert fektettek le.

A két cég egyesülésével létrejövő óriás 26 milliárd dollárt ér és összesen mintegy 173 ezer embert foglalkoztat majd. Az elmúlt év adataival számolva mintegy 33,6 milliárd dollár értékű forgalmat bonyolít le és 1,44 milliárd dolláros nettó profittal számolhat.

Az összeolvadással egy nemzetközi összehasonlításban is hatalmas vasúti cég jön létre, amely versenyre kelhet például a német Siemensszel vagy a kanadai Bombardierrel is - írja az állami sajtó. Az egyesült óriás a kínai nagysebességű-vasútipari export fellendítését is segítheti, mely hosszú távú célkitűzése Pekingnek.

Korábban a két cég egymástól függetlenül szállt versenybe nemzetközi színtéren, így a nagysebességű vonatexportban árharcot vívtak Törökországban, Argentínában és mindketten érdekeltek az amerikai piacon is. Az egyesülésről - állami cégekről lévén szó - központi kormányzati szinten döntöttek.

A két cég papírjainak kereskedését hétfőn felfüggesztették, "nagyobb kérdések" megoldásának szükségességére hivatkozva, ám a kínai sajtó már akkor is az egyesülésre való készüléssel magyarázta a stopot.

Hozzászólások

Új hozzászólás

Név:

Hozzászólás:
Webgalamb