Tibetet Segítő Társaság Sambhala Tibet Központ
Tibet Support Association Sambhala Tibet Center

H - Budapest 1012 Attila út 123. (0036)70 944 0260 (06-1)782 7721
sambhala@tibet.hu   www.tibet.hu   tibetpress.info
Facebook/Sambhala Tibet Központ   Facebook/Tibett Segítő Társaság
MagnetBank/ 16200010-00110240
IBAM/HU94 16200010 00110240 00000000 SWIFT/HBWEHUHB
(1%) adószám/ 18061347-1-43

Közreműködő Bank
Közreműködő Bank

Gosper: A NOB elnöke soha nem adta áldását az internet cenzúrálására

2008. augusztus 2./szombat/Peking/MTI/AFP/TibetPress

Jacques Rogge, a Nemzetközi Olimpiai Bizottság elnöke soha nem adta áldását arra, hogy a kínai hatóságok cenzúrázzák az internetet az olimpia idején - jelentette ki szombaton pekingi sajtótájékoztatóján Kevan Gosper, a NOB végrehajtó bizottságának tagja.

Az ausztrál sportdiplomata, aki egyben a NOB sajtóbizottságának elnöke is, elmondta: személyes biztosítékot kapott Rogge-tól arra vonatkozóan, hogy nincsen semmilyen megállapodás a NOB és a kínai szervezők között az ellentmondásosnak ítélt portálok semlegesítéséről. Gosper egyben megismételte a testület álláspontját, mely szerint a médiának teljes hozzáférést kell biztosítani az internethez, hogy megfelelően tudósíthassak a játékokról.

Elmondta továbbá, hogy munkacsoportot hoztak létre a NOB és a kínai szervező bizottság illetékeseiből, hogy áttekintsék a megnyitandó portálok listáján. Gosper reményét fejezte ki, hogy sikerül megegyezésre jutni, ugyanakkor hozzátette: valószínűleg mindig is lesznek viták arról, hogy miként lehet egyeztetni egy ország jogi követelményeit a nemzetközi elvárásokkal.

A héten Pekingbe érkező külföldi újságírók kellemetlen meglepetésként tapasztalták, hogy ellentétben a NOB-nak korábban tett ígéretekkel, bizonyos, a kínai hatóságok által "érzékenynek" minősített internetes oldalak hozzáférhetetlenek még a legnagyobb sajtóközpontból is. Pekingi szervek előbb azt közölte, hogy nem másítják meg döntésüket, pénteken azonban részlegesen feloldották a cenzúrát. Így például elérhető lett az Amnesty International, a Riporterek Határok Nélkül (RSF) és a BBC kínai nyelvű adása is, ugyanakkor továbbra sem láthatják a külföldi sajtó munkatársai a kínai ellenzéki, emberi jogi vagy Tibet-párti portálokat.

Hozzászólások

Új hozzászólás

Név:

Hozzászólás:
Webgalamb