Gandhi és a tantrikus sex - életrajz
2010. májis 4./Hírextra/TibetPress
A világszerte Mahátmáként (nagy szellemként) és az
indiai függetlenség atyjaként tisztelt Móhandász Karamcsand Gandhi meztelen
nőkkel osztotta meg ágyát és különös szexuális gyakorlatokat folytatott -
állítja egy minap Nagy-Britanniában megjelent, és hamarosan Indiában is kiadásra
kerülő életrajz.
Jad Adams brit történész Gandhi: Naked Ambitions (Gandhi: Meztelen ambíciók)
című könyve várhatóan nagy vitákat vált ki, mert új fényt vet a szentéletűnek
gondolt hős magánéletére. Adams Gandhi írásai és hozzá közelállók
visszaemlékezései alapján rajzolta meg a politikus portréját, aki ma is a világi
örömökkel szembeni ellenállás és a spártai önmegtartóztatás
szimbóluma.
Az aszkétikus életű ember, akit
ismerünk
Gandhinak a szexualitáshoz való szokatlan és rideg
hozzáállása régóta ismert. Már 1885-ben arról írt, hogy megveti önmagát, amiért
épp a testi élvezeteknek hódolt az akkor 15 éves feleségével, amikor az apja
kilehelte lelkét a halálos ágyán.
Később, amikor már négy gyermeket
nemzett, megtiltotta az ásramát (szent életű hindu közösség) látogató követői
számára a testi érintkezést, és azt tanácsolva a férjeknek, hogy vegyenek hideg
fürdőt a gerjedelem ellen.
"Az egyik legmeglepőbb dolog Gandhival
kapcsolatban annak felfedezése volt, hogy milyen sokszor írt a szexről" -
nyilatkozta Adams.
Fény derül a titkokra
Az
indiai függetlenségi mozgalom vezéralakja élete első szakaszában tökéletesen
normális szexuális életet élt. A történész szerint a fordulat 1900-ban
következett be, amikor gondolkodásában az önmegtartóztatás felé fordult, és
ennek szellemében kezdett élni. De ellentétben azzal az aszketikus képpel,
amelyet élete második feléről festenek, Gandhi gyakran fürdőzött bakfisokkal,
meztelenül masszíroztatta magát, és sokszor osztotta meg ágyát egy vagy több
hűséges női követőjével - állítja a szerző.
Adams arra nem talált
bizonyítékot, hogy Gandhi megszegte volna az önmagára kiszabott szexuális
önmegtartóztatást, de a fogalmat meglehetősen sajátosan értelmezte. Tartózkodott
ugyan a penetrációtól, de többször tett olyasmit, amit mások érzékinek, sőt
szexuális jellegűnek értékeltek.
A történész szerint Gandhi kereste az
olyan nők társaságát, aki szexuálisan ösztönzőleg hatottak rá, mert így akarta
megmutatni ellenállása erejét. Ilyen próbakő volt számára Szusila Najár,
titkárának szemrevaló húga, vagy saját unokatestvére, Manu közelsége - idézett a
könyvből a The Independent című brit lap. Előfordult, hogy Manúval és unokaöccse
feleségével, a tizennyolc éves Abhával aludt egy ágyban. Nem egy esetben azokat
az ásramba járó nőket szólította fel, hogy töltsék mellette az éjszakát, akiknek
megtiltotta, hogy a férjük ágyába feküdjenek.
A könyv szerzője szerint a
nőkkel űzött játékok egyfajta sztriptízre emlékeztettek, amely híján voltak a
fizikai érintkezésnek. Gandhi a spermát a szellemi energia forrásának
tekintette. Politikai követői és családtagjai nem hagyták szó nélkül
szokásait, Dzsaváharlál Nehru, a függetlenné vált India első miniszterelnöke
például egyenesen rendellenesnek tekintette őket. Bár Mahátmá viselkedése
szóbeszéd tárgya volt, 1948-ban történt meggyilkolása után nemzeti egyetértésen
alapuló ikonkép alakult ki róla.
Felesége, Kaszturba, akit 13 éves
korában vett nőül, akarva-akaratlanul elfogadta férje későbbi
önmegtartóztatását, illetve szexuális élményszerzéseinek sajátos módját.