székhely / telephely H-Budapest I. Attila út 123..
(00-36) 70 431 9343 (00-36)70 944 0260 (06-1)782 7721
sambhala@tibet.hu www.tibet.hu tibetpress.info
Facebook/Sambhala Tibet Központ Facebook/Tibett Segítő Társaság
MagnetBank/ 16200010-00110240
IBAN/HU94 16200010 00110240 00000000 SWIFT/HBWEHUHB
(1%) adószám/ 18061347-1-41
nyitva tartás/hétköznap 12.00-20.00 hétvégén előadás függő
» Retro» Tibeti művészet» Interjú» Levelek» Tibet Press» Tibet Press English» Dharma Press» Human Rights» Világ» Kína» Magyar» Ujgur» Belső-Mongólia » KőrösiCsoma» Élettér» Határozatok» Nyilatkozatok» tibeti művészet» lapszemle.hu» thetibetpost.com» eastinfo.hu» rangzen.net» ChoegyalTenzin» tibet.net» phayul.com» DalaiLama.com» vilaghelyzete.blogspot.com» Videók» Linkek» TibetiHírek» Szerkesztőség
Jelenleg a Chery gyártja a legkorszerűbb saját tervezésű autókat Kínában. A saját tervezés itt persze csak annyit jelent, hogy nem másolnak senkit – a valódi tervezőmunka zömét európai cégekre bízzák. Ennek ellenére nem túlzás azt mondani, hogy a Chery készíti a legkorszerűbb kínai személykocsikat.
Ezért érdekes, hogy a cég vezetője, Lu Jian Hui arról beszélt a napokban, hogy már tervezik az európai forgalmazás beindítását. Egy ilyen manőver persze nem megy egyik napról a másikra: fel kell készülni a magasabb követelmény-szintre, amely Európában várja a Chery modelljeit, és ki kell építeni egy tisztességes kereskedőhálózatot is, hogy elkerüljék az eddigi próbálkozások sorsát, amelyek egytől egyig bukással végződtek.
A Chery egy ideje már exportálja egyes típusait, de egyelőre Latin-Amerikára és Oroszországra koncentrálnak. Ezen felül egy olasz vállalkozás DR Motors néven már elkezdte a Chery egyes típusainak forgalmazását saját márkanevén, ami kiváló tesztlehetőség: nem koptatja a Chery márkanevet, mégis kiderül, hogy a kínai autókat hogy fogadja a közönség. Valószínű persze, hogy az európai bevezetésre újabb típusokat fejlesztenek majd a kínaiak, méghozzá olyan partnerek segítségével, mint az osztrák AVL vagy a brit Lotus. Így nem kizárt, hogy a Cherynek sikerül, ami korábban a China Brilliance-nak nem jött össze: jelentős eladásokat produkálni Európában.
A kínai gyártók eddig a törésteszteken papírként gyűrődő autóik, elavult technológiájuk és ehhez képest magas áraik miatt buktak el, de a komolyabb gyártó, mint a Great Wall, a Geely, a Shanghai Auto vagy a Chery eddig nem próbálkoztak komolyan. Az európai bemutatkozáshoz még a Shanghai Automotive áll, amely MG márkanéven tervezi bemutatni legújabb modelljeit, de úgy néz ki, a brit összeszerelésű kínai autók csak a kezdetet jelentik.