Tibetet Segítő Társaság Sambhala Tibet Központ
Tibet Support Association Sambhala Tibet Center

H - Budapest 1012 Attila út 123. (0036)70 944 0260 (06-1)782 7721
sambhala@tibet.hu   www.tibet.hu   tibetpress.info
Facebook/Sambhala Tibet Központ   Facebook/Tibett Segítő Társaság
MagnetBank/ 16200010-00110240
IBAM/HU94 16200010 00110240 00000000 SWIFT/HBWEHUHB
(1%) adószám/ 18061347-1-43

Közreműködő Bank
Közreműködő Bank

Eltűnt egy kínai oknyomozó újságíró

2008. december 15./hétfő/MTI/Free Tibet Blog/TibetPress

Nyoma veszett egy korrupciós ügyek után nyomozó riporternek az észak-kínai Sanhszi (Shanxi) tartomány közigazgatási központjában - adta hírül az egyik pekingi helyi lap.

A pekingi székhelyű Vanglo Pao (Wangluo Bao) főszerkesztője a Pejcsing Pao (Beijing Bao) című hetilappal közölte, hogy az egyik ingatlanberuházó vállalat földhasználati visszaéléseit feltáró újságírójával már több mint két hete nem sikerül felvennie a kapcsolatot. Kuan Csien (Guan Jian) utoljára december elsején Tajjüan (Taiyuan) városból beszélt szerkesztőjével, azóta pedig a mobiltelefonja sincs bekapcsolva.

A rendőrség szerint Kuan Csient egyelőre még csak eltűnt személyként kereshetik. A 49 éves riportert utoljára december elsején egy tajjüani hotel előcsarnokában látták. A biztonsági kamerák felvételei szerint Kuan 18 óra előtt két perccel még az épületben várakozott, nem sokkal később öt férfi jelent meg, akik karjánál fogva az utcára, majd egy autóba kísérték.

A pekingi napilap szerint Kuang a szerkesztőjével folytatott utolsó telefonbeszélgetésében elmondta, hogy sikerült elkészítenie az interjút. A pekingi napilap az oknyomozó riportban szereplő ingatlan-beruházó vállalat nevét nem hozta nyilvánosságra, csak annyit közölt, hogy a cég jogásza a Sanhszi tartományi népi gyűlés helyettes vezetője.

A Vanglo Pao főszerkesztője szerint a riporter fia sem tudott semmit az eltűnéssel kapcsolatban, később vette csak észre, hogy az apja igazolványai, feljegyzései és laptopja is otthon maradtak.

December elején több kínai újság is beszámolt arról, hogy Sanhszi tartomány ügyészei a Kínai Központi Televízió (CCTV) egyik riporterét állítólag kenőpénzek elfogadása miatt a pekingi lakásából vitték el, és a nyomozás miatt jelenleg is vizsgálati fogságban tartják.

Az ügy fejleményeiről egy ideig a kínai napilapok is folyamatosan beszámoltak. A South China Morning Post hongkongi napilap információi szerint azonban a kínai Központi Tájékoztatási Hivatal a múlt hét közepén a szárazföldi sajtóorgánumoknak utasításba adta, hogy az esettel kapcsolatban ne készítsenek oknyomozó riportokat, hanem az Új Kína hivatalos hírügynökség által kiadott információkból dolgozzanak.

Hozzászólások

Új hozzászólás

Név:

Hozzászólás:
Webgalamb