székhely / telephely H-Budapest I. Attila út 123..
(00-36) 70 431 9343 (00-36)70 944 0260 (06-1)782 7721
sambhala@tibet.hu www.tibet.hu tibetpress.info
Facebook/Sambhala Tibet Központ Facebook/Tibett Segítő Társaság
MagnetBank/ 16200010-00110240
IBAN/HU94 16200010 00110240 00000000 SWIFT/HBWEHUHB
(1%) adószám/ 18061347-1-41
nyitva tartás/hétköznap 12.00-20.00 hétvégén előadás függő
» Retro» Tibeti művészet» Interjú» Levelek» Tibet Press» Tibet Press English» Dharma Press» Human Rights» Világ» Kína» Magyar» Ujgur» Belső-Mongólia » KőrösiCsoma» Élettér» Határozatok» Nyilatkozatok» tibeti művészet» lapszemle.hu» thetibetpost.com» eastinfo.hu» rangzen.net» ChoegyalTenzin» tibet.net» phayul.com» DalaiLama.com» vilaghelyzete.blogspot.com» Videók» Linkek» TibetiHírek» Szerkesztőség
eredeti cikk
A világ legmagasabban fekvő közúti alagútjának építését fejezték be Kínában, a Szecsuan-Tibet autóút tibeti szakaszán – írja az MTI.
A hét kilométer hosszú közúti alagút 6168 méteres tengerszint feletti magasságban szeli át a Csola-hegy legmagasabb csúcsát, és két órával rövidíti le az utat Csengtuból, Szecsuan tartomány fővárosából a tibeti Lhászába.
Az alagúttal elkerülhető a jelenlegi 40 kilométeres szerpentin, amelyen a szédítő mélységeken kívül lavinák, kőomlások, extrém hidegek és oxigénhiányos levegő is fenyegeti az autósokat. Az 1951-ben elkészült szecsuani volt az első autóút, amely Tibetet összekötötte Kínával. Azóta Csinghajból és Hszincsiangból is vezet egy-egy autóút.
A kétsávos alagút 2012 óta épül, a forgalomnak jövőre adják át. A beruházás 1,15 milliárd jüanba (48 milliárd forintba) került. Naponta 4-5 ezer jármű haladhat át rajta, míg a kanyargós hegyi úton csak maximum 1,5 ezer. A Hszinhua hírügynökség szerint ez volt minden idők legnehezebb alagútépítése Kínában.