Tibetet Segítő Társaság Sambhala Tibet Központ
Tibet Support Association Sambhala Tibet Center

székhely / telephely H-Budapest I. Attila út 123..
(00-36) 70 431 9343   (00-36)70 944 0260   (06-1)782 7721
sambhala@tibet.hu   www.tibet.hu   tibetpress.info
Facebook/Sambhala Tibet Központ   Facebook/Tibett Segítő Társaság
MagnetBank/ 16200010-00110240
IBAN/HU94 16200010 00110240 00000000 SWIFT/HBWEHUHB
(1%) adószám/ 18061347-1-41
nyitva tartás/hétköznap 12.00-20.00 hétvégén előadás függő

Közreműködő Bank
Közreműködő Bank

Csökkennek az üzemanyagárak Kínában

2011. október 9./MTI/ProfitLine.hu/TibetPress

Csökkenti a rekord magasan álló üzemanyagárakat a kínai vezetés - a lépés a nemzetközi szintekhez való igazodás mellett a kormány inflációellenes küzdelmét is segíti.

Öt hónap után először igazította ki az üzemanyagárakat a kínai vezetés: a benzin ára vasárnaptól 3,2, a dízelé 3,5 százalékkal csökken. "Az árak mérséklése a társadalom kiadásainak és az inflációnak a visszaszorítását szolgálja, a gazdasági növekedést ösztönzi" - fogalmazott az árakat meghatározó nemzeti fejlesztési és reformbizottság (NDRC) közleményében.

A változás az autósok, a légitársaságok és a mezőgazdaságban dolgozók számára a korábbinál előnyösebb helyzetet teremt, negatív hatással lesz azonban a nagy kínai finomítókra, így a Sinopec-re és a PetroChina-ra. Utóbbiakat előre figyelmeztették, hogy biztosítsák készleteiket - közölte az NDRC. A testület a benzin és a dízel fogyasztói árplafonját tonnánként 300 jüannel (10.400 forint) csökkentette, így Sanghajban például a 97-es benzin ára most 8,29 helyett 8,03 jüan (288 helyett 279 forint), a dízelé 7,67 helyett 7,42 jüan (267 helyett 258 forint).

Az árak régiónként eltérően alakulnak. A jelenlegi rendszer szerint a vezetés akkor igazít az üzemanyagárakon, ha a nemzetközi nyersolajkosarának mozgóátlaga huszonkét munkanapot meghaladó időn keresztül több mint négy százalékos eltérést mutat. A központ más tényezőket - így például az infláció aktuális szintjét - is figyelembe veszi a döntésnél. A gazdasági szereplők igen gyakori kritikája, hogy a kiigazítás túl lassan történik, Kína a világ többi részéhez képest mindig lemarad az árazásban. A probléma megoldására a szombati bejelentésnél az NDRC a mostani rendszer reformját helyezte kilátásba, egyelőre részletek és konkrét időpont megjelölése nélkül.

A mostanit megelőzően leutóbb áprilisban került sor kiigazításra, akkor a líbiai, közel-keleti és észak-afrikai események miatt a benzin árát tonnánként 500 (17.400 forint) , a dízelét 400 jüannel (13.900 forint) emelték, sosem látott magasságokba hajtva az üzemanyagárakat az országban.

Hozzászólások

Új hozzászólás

Név:

Hozzászólás:
Webgalamb