székhely / telephely H-Budapest I. Attila út 123..
(00-36) 70 431 9343 (00-36)70 944 0260 (06-1)782 7721
sambhala@tibet.hu www.tibet.hu tibetpress.info
Facebook/Sambhala Tibet Központ Facebook/Tibett Segítő Társaság
MagnetBank/ 16200010-00110240
IBAN/HU94 16200010 00110240 00000000 SWIFT/HBWEHUHB
(1%) adószám/ 18061347-1-41
nyitva tartás/hétköznap 12.00-20.00 hétvégén előadás függő
» Retro» Tibeti művészet» Interjú» Levelek» Tibet Press» Tibet Press English» Dharma Press» Human Rights» Világ» Kína» Magyar» Ujgur» Belső-Mongólia » KőrösiCsoma» Élettér» Határozatok» Nyilatkozatok» tibeti művészet» lapszemle.hu» thetibetpost.com» eastinfo.hu» rangzen.net» ChoegyalTenzin» tibet.net» phayul.com» DalaiLama.com» vilaghelyzete.blogspot.com» Videók» Linkek» TibetiHírek» Szerkesztőség
Hírügynökségi értesülések szerint Kína nem hajlandó Airbus gépeket vásárolni az EU széndioxid-adója miatt.
Az AFP hírügynökség értesülései szerint Kína az Európai Unió által a légitársaságokra kivetett széndioxid-adó miatt elállhat egy többmilliárd eurós repülőgép-vásárlási megrendeléstől. Korábbi hírek szerint a Hong Kong Airlines társaság 10 darab, összesen kb. 2,7 milliárd euró értékű Airbus A380-as gépet vásárolt volna az eheti párizsi légiparádén, azonban az üzlet egyelőre nem jött létre. Az ügyhöz közelálló források szerint a háttérben az EU által az Európában tevékenykedő légitársaságokra kivetett, a károsanyag-kibocsájtás visszaszorítására irányuló különadó áll.
A Wall Street Journal szerint a már szinte végleges megállapodást a pekingi kormány az utolsó pillanatban hiúsította meg az EU-s különadó elleni tiltakozásul. „A kínaiak nyíltan kijelentették, hogy nem engedélyezik a légitársaságaik számára az európai üzleteket” – nyilatkozta a WSJ-nek egy európai tisztségviselő. Egyes félelmek szerint a széndioxid-vita miatt Kína befagyaszthatja minden Airbus-beszerzését. A cég korábban azt remélte, hogy Ven Csia-pao (Wen Jiabao) kínai miniszterelnök jövő heti berlini látogatása során jelentős repülőgép-megrendeléseket jelent majd be, azonban jelenleg úgy tűnik, hogy erre mégsem fog sor kerülni. Mindezek ellenére az Európai Bizottság tájékoztatása szerint az Unió nem hajlandó elállni a különadótól, Brüsszel szerint a kínai ellenállástól függetlenül „nincs B-terv”.
Az EU-s jogszabály, amelyet 2008-ban fogadtak el, és jövő év január elsején lép életbe, széndioxid-kibocsájtási kvótákat állapít meg minden Európában tevékenykedő légitársaság számára. A kvótáknál nagyobb kibocsájtás esetén az egyes társaságoknak pályázniuk kell a „maradék” széndioxid-jogok megvásárlására, míg a rendelkezés megsértése komoly pénzbírságokkal járhat. Kína hosszú ideje élesen támadja az intézkedést, mely Peking számításai szerint évi 800 millió jüan (87 millió euró, 23 milliárd forint) többletköltséget jelent a kelet-ázsiai ország légitársaságainak. A tervet az Egyesült Államok is bírálja.