Tibetet Segítő Társaság Sambhala Tibet Központ
Tibet Support Association Sambhala Tibet Center

székhely / telephely H-Budapest I. Attila út 123..
(00-36) 70 431 9343   (00-36)70 944 0260   (06-1)782 7721
sambhala@tibet.hu   www.tibet.hu   tibetpress.info
Facebook/Sambhala Tibet Központ   Facebook/Tibett Segítő Társaság
MagnetBank/ 16200010-00110240
IBAN/HU94 16200010 00110240 00000000 SWIFT/HBWEHUHB
(1%) adószám/ 18061347-1-41
nyitva tartás/hétköznap 12.00-20.00 hétvégén előadás függő

Közreműködő Bank
Közreműködő Bank

A kínai piacot célozza meg a Bing

2011. július 6./SG.hu/TibetPress

A Microsoft szeretné megvetni a lábát a kínai keresőpiacon és ezért együttműködési megállapodást kötött a Baidu vezetőivel. A szerződés értelmében a Bing szállítja a Baidu számára az angol nyelvű keresési eredményeket.

A Baidu jelenleg abszolút egyeduralkodónak számít a kínai keresőpiacon, részesedését 80 százalékára becsülik. A szolgáltatásnak nincs komoly konkurense, a Baidu mellett még a Google sem tud labdába rúgni. Mindez részben arra vezethető vissza, hogy a kínai hivatalok elvárják a külföldi internetes cégektől, hogy szűrjék ki a találatok közül a kényes vagy tiltott politikai tartalmakat. Ezek közé tartoznak az 1989-es véres Tiananmen téri eseményekről, Tibet elnyomásáról, a dalai lámáról és a Falun Gong mozgalomról szóló anyagok.

A The New York Times tudósítása szerint az összefogás az év végére válhat valósággá. A napilap utal rá, hogy a Microsoft elfogadta a feltételeket és cenzúrázni fogja a találatokat, bár erről egyelőre nincsenek konkrét információk. Emellett a The Wall Street Journal arról számolt be, hogy a Bing csupán az angol nyelvű eredmények egy részét szállítaná a kínai keresőcégnek.

A Financial Times az Analysys International piackutató cég adataira hivatkozva kiemelte: a Bing piaci részesedése jelenleg Kínában mindössze egy százalék, mindez azonban hamarosan változhat. A Baiduval kötött együttműködési megállapodásnak köszönhetően ugyanis a reklámbevételek száz százaléka a kínai vállalatnál marad, viszont a Bing ismertebbé válhat az ázsiai országban és ebből hosszú távon profitálhat majd.

A Baidu jelenleg saját adatai alapján naponta 10 millió angol nyelvű keresési eredményt jelenít meg. Kaiser Kuo, a konszern szóvivője a The New York Timesnak azt mondta: "Egyre többen keresnek angol szavak, fogalmak után. Ezen a területen eddig nem végeztünk jó munkát. Azonban ez most változni fog." Stefan Weitz, a Bing vezetője áprilisban úgy nyilatkozott: nem a Google-t akarják lemásolni és hosszú távon építik fel magukat. Ennek első eleme volt, hogy tavaly októberben együttműködési megállapodást írtak alá a Facebookkal, majd az idén februárban megkötött Microsoft-Nokia stratégiai szövetség kapcsán ismertté vált, hogy a finn mobiltelefon-gyártó a Binget használja majd a következő években a készülékein. A Bing egyre népszerűbb, elsősorban az Egyesült Államokban.

Hozzászólások

Új hozzászólás

Név:

Hozzászólás:
Webgalamb