székhely / telephely H-Budapest I. Attila út 123..
(00-36) 70 431 9343 (00-36)70 944 0260 (06-1)782 7721
sambhala@tibet.hu www.tibet.hu tibetpress.info
Facebook/Sambhala Tibet Központ Facebook/Tibett Segítő Társaság
MagnetBank/ 16200010-00110240
IBAN/HU94 16200010 00110240 00000000 SWIFT/HBWEHUHB
(1%) adószám/ 18061347-1-41
nyitva tartás/hétköznap 12.00-20.00 hétvégén előadás függő
kérjük, folyamatosan kísérd figyelemmel a weboldal programjainak adatait, mivel a szervezés folyamán a tartalom (hely, idő) adatai változhatnak!!!
2011. február 12. szombat 14.00-16.00
február 13. vasárnap 14.00-16.00
magyar fordítás helyszíne:
A Tan Kapuja Buddhista Főiskola
1098 Budapest, Börzsöny u. 11.
a tanítás itt látható élőben:
http://www.shangshunginstitute.net/webcast/video.php
A dzogcsen kifejezés, amely teljes tökéletességet jelent, egyfelől az egyén eredendő állapotára, vele született tökéletességére utal, másfelől a tanításokra, amelyek lehetővé teszik, hogy ezt az állapotot felismerjük.
A dzogcsen se nem vallás, se nem filozófiai rendszer, sokkal inkább az egyén eredendő állapotára vonatkozó tudás átadása, túl bármilyen faji, vallási vagy filozófiai öntudaton.
A dzogcsen tudása bárkiben megjelenhet, függetlenül attól, hogy az adott személy követ-e valamilyen vallást - mint például a buddhizmust, kereszténységet, hinduizmust és így tovább -, avagy materialista, illetve egyáltalán nem hisz semmiben.
A dzogcsengyakorlóvá válás nem vonja maga után, hogy bármit is megváltoztassunk életünkben, vagy hogy valamilyen rendszer \\\'követőivé\\\' váljunk, illetve bármilyen, korlátozott fogalmakon alapuló filozófiához ragaszkodjunk.
A dzogcsenben a meditációnak nincsen semmilyen különleges tárgya, és nem gyárt tudati erőfeszítés révén mesterségesen megalkotott gondolati felépítményeket sem. A követendő viselkedésre a dzogcsen nem ír elő szabályokat. Minden tevékenységet az egyéni tudatosságnak kell uralnia.
A dzogcsentanítás igazi alapelve abban áll, hogy tudatunkat soha ne a kettőségen alapuló fogalmak határozzák meg, és hogy rendületlenül kitartsunk azon módszerek alkalmazása mellett, melyek lehetővé teszik számunkra, hogy felismerjük a tudat lényegének valódi állapotát.