Tibetet Segítő Társaság Sambhala Tibet Központ
Tibet Support Association Sambhala Tibet Center

székhely / telephely H-Budapest I. Attila út 123..
(00-36) 70 431 9343   (00-36)70 944 0260   (06-1)782 7721
sambhala@tibet.hu   www.tibet.hu   tibetpress.info
Facebook/Sambhala Tibet Központ   Facebook/Tibett Segítő Társaság
MagnetBank/ 16200010-00110240
IBAN/HU94 16200010 00110240 00000000 SWIFT/HBWEHUHB
(1%) adószám/ 18061347-1-41
nyitva tartás/hétköznap 12.00-20.00 hétvégén előadás függő

Közreműködő Bank
Közreműködő Bank

kérjük, folyamatosan kísérd figyelemmel a weboldal programjainak adatait, mivel a szervezés folyamán a tartalom (hely, idő) adatai változhatnak!!!

Dzogcsen Bevezetés tanítás
Dzogcsen nem-meditáció átadás
Agócs Tamás
2016. január 22./péntek/18.00
helyszín/Sambhala Tibet Központ
Budapest I. Attila út 123.   11cs

"Valójában mit is értünk gyakorlás alatt? A dzogcsen-szemléletben gyakorlás alatt azt értjük, hogy meditációs ülések alatt megismerkedünk minden tudat-tartalommal, bármi is merül fel bennünk, úgy, hogy a tudatosság folytonossága fennmarad mindenben, ami közben történik, vagy amit tapasztalunk. A mahajána hagyomány, de a kereszténység is olyan módszereket ajánl, amivel megváltoztathatjuk a viselkedésmintáinkat, vagyis a karmánkat. A mahajána szerint több világkorszakra, tehát gyakorlatilag vége láthatatlan számú életre van szükség ahhoz, hogy ezeket a viselkedéseket megváltoztassuk. De nem kell a mahajánához vagy a kereszténységhez folyamodnunk azért, hogy tudjuk, milyen nehéz változtatnunk a viselkedésmintáinkon. A dzogcsen csak arra az egyre szorítkozik, hogy felismerjük a tudat természetét mindenben, ami éppen történik. Amik az értelmünk számára akadályt képeznek ebben a folyamatban, éppen azok a tünetek, amik a vágyakozásból és az idegenkedésből erednek, és ehhez még hozzátehetjük a birtoklási vágyat, a féltékenységet és a büszkeséget is. Tehát a vágyakozás, a harag, a féltékenység és a büszkeség a négy oldala az érzelmeknek, valamint a közepén található félelem. Így ez az öt érzelem alkotja az érzelmeink mandaláját, amit jól ismerünk a tantrikus buddhista hagyományból.

A fentiek alapján talán érthető a dzogcsen alapelv és annak következményei. Az is, hogy itt ülünk együtt ebben a teremben, mint egy buddhista szangha, mint egy dzogcsen szangha, mint olyan emberek csoportja, akik mindnyájan érdeklődnek a tudat természete iránt; és ezt az időszakot tekinthetjük akár egy meditációs ülésnek is. De amikor ez véget ér, akkor kimegyünk az utcára, és visszatérünk a hétköznapi életünkbe. Nos, ebben a szünetben, ami a két meditációs ülés között van, ebben történik meg a tudat természetének a felismerése, különböző helyzetekben, és ebből a folyamatból egyáltalán semmit nem zárhatunk ki. A hagyomány különféle modelleket ajánl ezen szindrómák avagy tünetegyüttesek beazonosítására. Összesen hat ilyen mintázatot, hat ilyen reakciómintázatot különböztetnek meg, amelyek megfelelnek a hat létbirodalomnak, a három felső és a három alsó létbirodalomnak (istenek, félistenek és emberek birodalma, valamint állatok, pokollakók és éhes-szellemek birodalma). Ez a rendszer a pszichológiai típusok, tehát különböző lelki alkatok tipológiáját ajánlja fel nekünk, és mindegyiket az azt uraló érzelem határozza meg. Mindegyiknek megvan a saját érzelmi színezete, az érzés, ami dominálja azt az adott létbirodalmat. Mindegyik egy mitikus tudati színtér, amelyet mindenféle mitológiai lények népesítenek be."

részlet/Dowman Dzogcsen/Keith Dowman dzogcsenmester tanítása a Sambhalában/2006/Bódhiszattva Kiadó/Fordítómúhely/2015
a képen/Agócs Tamás és Keith Dowman dzogcsenmester a Sambhalában/2013

Webgalamb