Tibetet Segítő Társaság Sambhala Tibet Központ
Tibet Support Association Sambhala Tibet Center

székhely / telephely H-Budapest I. Attila út 123..
(00-36) 70 431 9343   (00-36)70 944 0260   (06-1)782 7721
sambhala@tibet.hu   www.tibet.hu   tibetpress.info
Facebook/Sambhala Tibet Központ   Facebook/Tibett Segítő Társaság
MagnetBank/ 16200010-00110240
IBAN/HU94 16200010 00110240 00000000 SWIFT/HBWEHUHB
(1%) adószám/ 18061347-1-41
nyitva tartás/hétköznap 12.00-20.00 hétvégén előadás függő

Közreműködő Bank
Közreműködő Bank

Önvezető buszt ígér a kínai keresőmotor mögött álló vállalat

2017. október 27./Origo.hu/TibetPress

eredeti cikk

Ha minden a tervek szerint alakul, jövőre útjukra indulhatnak az önvezető buszok Kínában. A fejlesztés mögött a világ egyik legnagyobb, internetes technológiai társasága, a Baidu áll, amely a számos helyi márkát menedzselő gyártóval, a BAIC Motor Corporationnal fogott össze.

Meghatározott útvonal bejárására fejlesztett önvezető busz készül a Baidu boszorkánykonyháján, Kínában. A céghez nem csak az internet egyik legfejlettebb keresőmotorja köthető, hanem a mesterséges intelligenciával kapcsolatos fejlesztések kapcsán is az élvonalbeli cégek közé sorolják. A Baidu esernyője alatt közel hatvan online szolgáltatás található, de úgy tűnik, ez sem volt nekik elég. Most önvezető buszt fejlesztenek.

Mindenki Apollója

A Baidu arra törekszik, hogy meghatározó szereplője legyen az önvezető-iparágnak – fejtette ki Li Yan-hong, a Baidu elnöke és egyben ügyvezető igazgatója. Figyelemreméltó, hogy Li „iparágról" beszélt. Ez azt valószínűsíti,

a Baidunak minden fontos, ami az automatizálással, a robotokkal kapcsolatos,

és a sofőr nélküli buszok nem csak a vállalat döntéshozó vezetőinek múló szeszélyeit képviselik.



és a sofőr nélküli buszok nem csak a vállalat döntéshozó vezetőinek múló szeszélyeit képviselik.Ezt alátámasztja az is, hogy a cég még az év elején, meglehetősen nagylelkű cselekedetet hajtott végre.

Bemutatta Apollo nevű járműirányítási szoftverét, amelyet nyílt forráskódúként át is ad más fejlesztőknek.

Így abból a Baidunak közvetlen bevétele – egyelőre legalábbis – nem származik. A vállalatnál viszont stratégiai kérdésnek tartják ezt a döntést, amellyel akár komolyan megerősödhet

nek az önvezető járművek fejlesztésének területén.

Autó is lesz
Néhány éve egy másik kínai vállalat már bemutatott önvezetőbusz-prototípust, ám a Baidu már most a 2019-es tömeggyártást készíti elő. A cégnél úgy vélik, jó ütemben haladnak a BAIC-cal közös fejlesztések.

A vállalatnál abban bíznak, legkésőbb két év múlva,
2019-ben elindíthatják az L3-as kategóriájú önvezető járművek gyártását.
Ez a besorolás egy köztes állapot a félautomata és a teljesen automata változatok között, mert itt a rendszer lehetőséget biztosít az emberi beavatkozásra. 2021-re ígérik az L4-es kategóriájú, teljesen automata járművek tömeggyártását is, ideértve az autókét is.

A vállalatvezető egy interjúban megerősítette, hogy a járművekben az Nvidiával közösen fejlesztett Apolló fog futni. A Baidu emellett
további jelentős összeget, mintegy 1,5 milliárd dollárt fordít a mesterséges intelligenciával kapcsolatos kutatásokra és fejlesztésekre.
A cégnél azt várják, a kutatási eredményeket mind az önvezető járműveknél, mind internetes szolgáltatásaik fejlesztésnél felhasználhatják majd.

Hozzászólások

Új hozzászólás

Név:

Hozzászólás:
Webgalamb