székhely / telephely H-Budapest I. Attila út 123..
(00-36) 70 431 9343 (00-36)70 944 0260 (06-1)782 7721
sambhala@tibet.hu www.tibet.hu tibetpress.info
Facebook/Sambhala Tibet Központ Facebook/Tibett Segítő Társaság
MagnetBank/ 16200010-00110240
IBAN/HU94 16200010 00110240 00000000 SWIFT/HBWEHUHB
(1%) adószám/ 18061347-1-41
nyitva tartás/hétköznap 12.00-20.00 hétvégén előadás függő
» Retro» Tibeti művészet» Interjú» Levelek» Tibet Press» Tibet Press English» Dharma Press» Human Rights» Világ» Kína» Magyar» Ujgur» Belső-Mongólia » KőrösiCsoma» Élettér» Határozatok» Nyilatkozatok» tibeti művészet» lapszemle.hu» thetibetpost.com» eastinfo.hu» rangzen.net» ChoegyalTenzin» tibet.net» phayul.com» DalaiLama.com» vilaghelyzete.blogspot.com» Videók» Linkek» TibetiHírek» Szerkesztőség
eredeti cikk
Ha minden a tervek szerint alakul, jövőre útjukra indulhatnak az önvezető buszok Kínában. A fejlesztés mögött a világ egyik legnagyobb, internetes technológiai társasága, a Baidu áll, amely a számos helyi márkát menedzselő gyártóval, a BAIC Motor Corporationnal fogott össze.
Meghatározott útvonal bejárására fejlesztett önvezető busz készül a Baidu boszorkánykonyháján, Kínában. A céghez nem csak az internet egyik legfejlettebb keresőmotorja köthető, hanem a mesterséges intelligenciával kapcsolatos fejlesztések kapcsán is az élvonalbeli cégek közé sorolják. A Baidu esernyője alatt közel hatvan online szolgáltatás található, de úgy tűnik, ez sem volt nekik elég. Most önvezető buszt fejlesztenek.
Mindenki Apollója
A Baidu arra törekszik, hogy meghatározó szereplője legyen az önvezető-iparágnak – fejtette ki Li Yan-hong, a Baidu elnöke és egyben ügyvezető igazgatója. Figyelemreméltó, hogy Li „iparágról" beszélt. Ez azt valószínűsíti,
a Baidunak minden fontos, ami az automatizálással, a robotokkal kapcsolatos,
és a sofőr nélküli buszok nem csak a vállalat döntéshozó vezetőinek múló szeszélyeit képviselik.
és a sofőr nélküli buszok nem csak a vállalat döntéshozó vezetőinek múló szeszélyeit képviselik.Ezt alátámasztja az is, hogy a cég még az év elején, meglehetősen nagylelkű cselekedetet hajtott végre.
Bemutatta Apollo nevű járműirányítási szoftverét, amelyet nyílt forráskódúként át is ad más fejlesztőknek.
Így abból a Baidunak közvetlen bevétele – egyelőre legalábbis – nem származik. A vállalatnál viszont stratégiai kérdésnek tartják ezt a döntést, amellyel akár komolyan megerősödhet
nek az önvezető járművek fejlesztésének területén.
Autó is lesz
Néhány éve egy másik kínai vállalat már bemutatott önvezetőbusz-prototípust, ám a Baidu már most a 2019-es tömeggyártást készíti elő. A cégnél úgy vélik, jó ütemben haladnak a BAIC-cal közös fejlesztések.
A vállalatnál abban bíznak, legkésőbb két év múlva,
2019-ben elindíthatják az L3-as kategóriájú önvezető járművek gyártását.
Ez a besorolás egy köztes állapot a félautomata és a teljesen automata változatok között, mert itt a rendszer lehetőséget biztosít az emberi beavatkozásra. 2021-re ígérik az L4-es kategóriájú, teljesen automata járművek tömeggyártását is, ideértve az autókét is.
A vállalatvezető egy interjúban megerősítette, hogy a járművekben az Nvidiával közösen fejlesztett Apolló fog futni. A Baidu emellett
további jelentős összeget, mintegy 1,5 milliárd dollárt fordít a mesterséges intelligenciával kapcsolatos kutatásokra és fejlesztésekre.
A cégnél azt várják, a kutatási eredményeket mind az önvezető járműveknél, mind internetes szolgáltatásaik fejlesztésnél felhasználhatják majd.