H - Budapest 1012 Attila út 123.
(00-36) 70 431 9343 (00-36)70 944 0260 (06-1)782 7721
sambhala@tibet.hu www.tibet.hu tibetpress.info
Facebook/Sambhala Tibet Központ Facebook/Tibett Segítő Társaság
MagnetBank/ 16200010-00110240
IBAN/HU94 16200010 00110240 00000000 SWIFT/HBWEHUHB
(1%) adószám/ 18061347-1-43
nyitva tartás/hétköznap 12.00-20.00 hétvégén előadás függő
» Retro» Tibeti művészet» Interjú» Levelek» Tibet Press» Tibet Press English» Dharma Press» Human Rights» Világ» Kína» Magyar» Ujgur» Belső-Mongólia » KőrösiCsoma» Élettér» Határozatok» Nyilatkozatok» tibeti művészet» lapszemle.hu» thetibetpost.com» eastinfo.hu» rangzen.net» ChoegyalTenzin» tibet.net» phayul.com» DalaiLama.com» vilaghelyzete.blogspot.com» Videók» Linkek» TibetiHírek» Szerkesztőség
Kínában átadták a Golmud (Gormo)-Lhásza vasútvonalat. A Tibettel való vasúti összeköttetés megteremtését a nemzeti összefogás és az etnikai harmónia bravúros eredményeként ünnepelték. Világszerte tüntettek a tibeti menekült csoportok által „Fekete Nap”-nak nevezett esemény ellen. Három tüntetőt le is tartóztattak Pekingben.
Hu Csin-tao búcsúztatta az első szerelvényt, mely elhagyta a Qinghai tartománybeli Golmudot, és megkezdte 1142 kilométeres útját Lhásza felé. „A Qinghai-Tibet vasútvonal megépítése a legjobb bizonyítéka a gazdasági és szociális fejlődés élénkülésének e két térségben, továbbá segíti etnikai hovatartozástól függetlenül az emberek életét és erősíti az egységet a különböző etnikai csoportok között.” – mondta Hu elnök a kínai televízióban.
Az első vonat július 1-jén hagyta el Pekinget, és a tervek szerint 48 órával később, 4000 kilométeres út után éri el Lhászát. Ugyanezen a napon indultak vonatok Lhászából és a Délnyugat-Kínában található Chengtuból is. A Xinhua hírügynökség közölte, hogy a vasút – melynek megépítése 5 évig tartott – 2010-re megduplázhatja a Tibeti Autonóm Régió (TAR) turizmusból származó bevételeit, és igen jelentősen csökkentheti a Tibeti Autonóm Régióba irányuló szállítás költségeit.
Zhang Qingli, a Kommunista Párt helyi vezetője Lhászában elmondta, hogy a vasút „rendkívüli lehetőséget jelent, hiszen biztosíthatja az országban a tartós rendet és stabilitást”. Az állami televízió mindvégig táncoló tibetiekről közvetített.
A kritikusok azt állítják, hogy a vasút révén rengeteg bevándorló áramlik majd az országba, ezzel veszélyeztetve a tibeti nép kulturális integritását.