székhely / telephely H-Budapest I. Attila út 123..
(00-36) 70 431 9343 (00-36)70 944 0260 (06-1)782 7721
sambhala@tibet.hu www.tibet.hu tibetpress.info
Facebook/Sambhala Tibet Központ Facebook/Tibett Segítő Társaság
MagnetBank/ 16200010-00110240
IBAN/HU94 16200010 00110240 00000000 SWIFT/HBWEHUHB
(1%) adószám/ 18061347-1-41
nyitva tartás/hétköznap 12.00-20.00 hétvégén előadás függő
» Retro» Tibeti művészet» Interjú» Levelek» Tibet Press» Tibet Press English» Dharma Press» Human Rights» Világ» Kína» Magyar» Ujgur» Belső-Mongólia » KőrösiCsoma» Élettér» Határozatok» Nyilatkozatok» tibeti művészet» lapszemle.hu» thetibetpost.com» eastinfo.hu» rangzen.net» ChoegyalTenzin» tibet.net» phayul.com» DalaiLama.com» vilaghelyzete.blogspot.com» Videók» Linkek» TibetiHírek» Szerkesztőség
eredeti cikk
Nem osztanak lapot a magyar vállalatoknak a Belgrád-Budapest vasútvonal magyarországi szakaszának felújításában, a kínai hitelből megvalósuló projekt ára ráadásul tovább nőtt, és már az eredeti terv kétszeresénél tart.
A magyar kormány kínai kivitelezőkre bízná a Belgrád-Budapest vasútvonal magyarországi szakaszának felújítását, miközben a magyar vállalatok kihagyását sem gazdasági, sem technológiai okok nem indokolják - írja a Magyar Nemzet. Ezt bizonyítja, hogy a magyar mélyépítő vállalatok meg tudnak felelni az uniós források bevonásával végzett hazai vasúti projektek elvárásainak, amelyek nem térnek el a kínai pénzből finanszírozott beruházás elvárásaitól.
A magyar cégek kihagyását az indokolhatta, hogy így talán gyorsabb lesz a felújítás és nem kell elszámolni vele az EU-nak - mondta a napilapnak egy neve elhallgatását kérő informátor. A végrehajtás egyébként csúszásban van: idén már az átadásnál kellene tartani, miközben még egyetlen kapavásás sem történt.
Brüsszel vizsgálja a kivitelezéssel megbízott kínai-magyar vegyesvállalat felállítását, mert korrupciót gyanít, ami lassítja a folyamatot. A kínai vállalatok egyébként duplán jól járnak a beruházással. Egyrészt szépen kereshetnek rajta, másrészt európai mélyépítési referenciát szerezhetnek, ami feltétele annak, hogy az EU-n belül más projektekre is jelentkezzenek.
A beruházás tervezett költsége eközben megállíthatatlanul kúszik felfelé. A kínai hitellel és becsült kamataival, továbbá a magyar önrésszel számolva a Magyar Nemzet már 883-949 milliárd forint közé teszi a magyar adófizetőket terhelő kiadásokat. Eredetileg 472 milliárdról volt szól.