székhely / telephely H-Budapest I. Attila út 123..
(00-36) 70 431 9343 (00-36)70 944 0260 (06-1)782 7721
sambhala@tibet.hu www.tibet.hu tibetpress.info
Facebook/Sambhala Tibet Központ Facebook/Tibett Segítő Társaság
MagnetBank/ 16200010-00110240
IBAN/HU94 16200010 00110240 00000000 SWIFT/HBWEHUHB
(1%) adószám/ 18061347-1-41
nyitva tartás/hétköznap 12.00-20.00 hétvégén előadás függő
» Retro» Tibeti művészet» Interjú» Levelek» Tibet Press» Tibet Press English» Dharma Press» Human Rights» Világ» Kína» Magyar» Ujgur» Belső-Mongólia » KőrösiCsoma» Élettér» Határozatok» Nyilatkozatok» tibeti művészet» lapszemle.hu» thetibetpost.com» eastinfo.hu» rangzen.net» ChoegyalTenzin» tibet.net» phayul.com» DalaiLama.com» vilaghelyzete.blogspot.com» Videók» Linkek» TibetiHírek» Szerkesztőség
Kínai cégek jelenhetnek meg a Budapest Airport Zrt.-ben, hiszen a kormány által "visszaállamosítani" tervezett budapesti repülőtér Pekingnek is fontos lehet - írja a Heti Válasz a csütörtökön megjelent nyomtatott változatában.
A lap szerint a kínaiak már bejelentkeztek a ferihegyi gyorsvasút építésére, és "állítólag" készen állnak a Malév megvásárlására is. A Heti Válasz online verziójában már szerdán megjelent a hír, miszerint idén július-augusztusra várhatóan olyan helyzet alakul ki, hogy a kormány „piackonform" módon képes lesz "visszaállamosítani" a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret üzemeltető Budapest Airportot. A spanyol Grupo ACS ugyanis várhatóan többségbe kerül a német Hochtief cégben, amely annak a konzorciumnak a vezetője, amelyik többségi tulajdonos a Budapest Airport Zrt.-ben. Ezt követően a repülőtéri érdekeltségeket, többek között a magyart is eladják.
A Heti Válasz nyomtatott változata szerint a lap kormányzati körökből értesült úgy, hogy "mivel a budapesti repülőtér Pekingnek is fontos lehet, nincs kizárva, hogy kínai társaságok tűnnek fel a BA Zrt.-ben - de csak ha szövetséges viszonyt vállalnak a magyar állammal." "Utóbbi víziót táplálja az a tény, hogy a ferihegyi gyorsvasút építésére már bejelentkezett az ázsiai szuperhatalom, és a kínaiak állítólag a ramaty állapotú Malév felvásárlására szintén készen állnak" - írja a Heti Válasz.
A lap több tényezővel támasztja alá azt, hogy az "Orbán-kormány a következő hónapokban esélyt kap a BA Zrt. visszavételére": a Hochtief vezette konzorcium tulajdonosi sokszínűségével, a finanszírozók elégedetlenségével és a fejlesztések elmaradásával. A Heti Válasz a lehetőségek között említi a Hochtief, vagy valamelyik konzorciumi tag részesedésének megszerzését.
A fejlesztések elmaradásával kapcsolatban a lap emlékeztet: a szerzői jogok eredeti birtokosa, Jaklics Ervin tervező engedélye nélkül nem lehet "belepiszkolni" a 2-es terminálcsarnokba, ami miatt még évekig elhúzódhatnak azok az utasforgalmi fejlesztések, amelyek már 2008-ban is késésben voltak.
A Heti Válasz megjegyzi, hogy "mindebből akár az is következhetne, hogy a Fidesznek valóságos, alakító jellegű befolyása van a hazai légügyekre. Ezzel szemben például a Malév esetében a kormány egyelőre nem tudott megállapodni a - Vlagyimir Putyin orosz miniszterelnök felügyelő bizottsági elnökségével működő - kisebbségi tulajdonos Vnyesekonombankkal a szakításról, így lehetetlen új stratégiai befektetőt találni."