Tibetet Segítő Társaság Sambhala Tibet Központ
Tibet Support Association Sambhala Tibet Center

székhely / telephely H-Budapest I. Attila út 123..
(00-36) 70 431 9343   (00-36)70 944 0260   (06-1)782 7721
sambhala@tibet.hu   www.tibet.hu   tibetpress.info
Facebook/Sambhala Tibet Központ   Facebook/Tibett Segítő Társaság
MagnetBank/ 16200010-00110240
IBAN/HU94 16200010 00110240 00000000 SWIFT/HBWEHUHB
(1%) adószám/ 18061347-1-41
nyitva tartás/hétköznap 12.00-20.00 hétvégén előadás függő

Közreműködő Bank
Közreműködő Bank

Elkészült a Csungking-Kujjang közötti nagysebességű vasútvonal

2018. február 4./Index.hu/TibetPress

eredeti cikk

Továbbra is dübörög Kína gazdasága és ezzel együtt az országos nagysebességű vasúthálózat kiépítése. Az elkészült kilométerek száma folyamatosan növekszik, szinte lehetetlen nyomon követni, hogy melyik hónapban hány száz km-rel bővült ismét a hálózat.

A már így is több, mint 10 ezer km-es nagysebességű vasúthálózat 2018. január 25-én újabb 347 km-rel bővült, a legutóbb átadott szakasz Csungking és Kujjang között rövidíti le az utazási időket.

Csungking Kína középső részén, Szecsuantól nyugatra, a Jangce folyam és a Jialing-folyó találkozásánál található 3,4 millió fős nagyváros. A város közelében, déli irányba töri át a Jangce folyó a Szecsuani-medencét övező hegységet, a híres Három-szurdokon keresztül. A környező felszín rendkívül tagolt, a meredek sziklafalakat mély völgyek váltogatják, ami jelentősen megnehezítette a vasútépítést.

 

Kujjang szintén jelentős nagyváros, területén több, mint 3,5 millió, elővárosokkal együtt pedig 4,5 milliós lakosú. A metropoliszt 2016-ban Kína legjobb városának választották a lakhatást, a munkát és az élhetőséget vizsgálva, számos egyetem és kutatóközpont otthona, a gyógyszergyártás egyik kínai központja.

Csungking és Kujjang között már korábban is volt volt egy jóval hosszabb, kétvágányú és villamosított vasútvonal, mely 1956 és 1965 között épült, ám ez már nem felelt meg napjaink igényeinek.

A régebbi vasútvonalhoz képest az új, kétvágányú, 25 kV 50 Hz-cel villamosított vonal jóval rövidebb lett, összesen 347 kilométeres, szemben a régi vonal 423 kilométerével. Ehhez azonban jóval több alagút és híd építésére volt szükség (115 alagút és 209 híd épült), melyek kiteszik a teljes vasútvonal 75 százalékát. A vasútvonal építése így rendkívül költségessé vált, cserébe viszont lélegzetelállító völgyhidakat és hidakat tartalmaz, mely modern állomásokkal kapcsolja be a kínai vidéket az ország vérkeringésébe.

A vasútvonalon az ívek sugara minimum 5500 méter, ami lehetővé teszi a 250 km/h sebesség elérését is, ám egyenlőre még csak 200 km/h sebességgel használhatják a vonatok, ám már ettől is a korábbi 10 és fél órás menetidő mindössze 2 órásra csökkent a két végállomás között. Köztes állomásból további 10 épült még.

Az új vasútvonal elsősorban a személyszállítás céljából épült, de használhatják az expressz tehervonatok és a konténerszállító vonatok is.

A fejlesztésnek hála nem csak a két nagyváros került egymáshoz közelebb, hanem létrejött egy újabb nagysebességű kapcsolat a jelenlegi hálózaton belül, így más viszonylatokon is jelentős időmegtakarítást jelent majd az utasok számára.

Az építkezés teljes költsége 53,1 milliárd jüan (2093,202 milliárd magyar forint) volt, melyből 2,2 milliárd jüan a járművásárlásokat fedezte.

 

Az új vasútvonal térképvázlata, a térképen egyelőre még szaggatott vonalakkal van jelölve Csungking (Chongqing) és Kujjang (Guiyang) között (Kép forrása: www.skyscrapercity.com)

Balogh Zsolt 

Hozzászólások

Új hozzászólás

Név:

Hozzászólás:
Webgalamb