székhely / telephely H-Budapest I. Attila út 123..
(00-36) 70 431 9343 (00-36)70 944 0260 (06-1)782 7721
sambhala@tibet.hu www.tibet.hu tibetpress.info
Facebook/Sambhala Tibet Központ Facebook/Tibett Segítő Társaság
MagnetBank/ 16200010-00110240
IBAN/HU94 16200010 00110240 00000000 SWIFT/HBWEHUHB
(1%) adószám/ 18061347-1-41
nyitva tartás/hétköznap 12.00-20.00 hétvégén előadás függő
» Retro» Tibeti művészet» Interjú» Levelek» Tibet Press» Tibet Press English» Dharma Press» Human Rights» Világ» Kína» Magyar» Ujgur» Belső-Mongólia » KőrösiCsoma» Élettér» Határozatok» Nyilatkozatok» tibeti művészet» lapszemle.hu» thetibetpost.com» eastinfo.hu» rangzen.net» ChoegyalTenzin» tibet.net» phayul.com» DalaiLama.com» vilaghelyzete.blogspot.com» Videók» Linkek» TibetiHírek» Szerkesztőség
A kelet-ázsiai országot Nepállal összekötő vasútvonal részeként a Mount Everest alatt átvezető alagutat tervez építeni Peking, később Kína egészen Indiáig hosszabbítaná meg a vonalat.
A China Daily napilap csütörtöki beszámolója szerint Peking a már létező nyugat-kínai Csinghaj-Tibet vasútvonal kiterjesztésének szánja a Nepálba vezető vonalat, melyet “Nepál kérésére” készít elő és az évtized végéig megvalósíthatónak lát.
Az újság a Kínai Műszaki Tudományos Akadémia szakértőjét, Vang Meng-sut idézi, aki szerint a kivitelezés hatalmas kihívást jelent a szakemberek számára, mivel a világ legmagasabb hegysége alatt nagyon hosszan húzódó vájatot kell kialakítani, amit nehezít, hogy a komoly szintkülönbségeket kell áthidalni. Az alagúton áthaladó, Nepál fővárosába, Katmanduba vezető szerelvények a természeti adottságok miatt legfeljebb csak 120 kilométeres óránkénti sebességgel haladhatnak - vélte a szakember. A Kína-Nepál vasútvonal tervét tavaly év végén a Katmanduba látogató kínai külügyminiszter, Vang Ji is megemlítette: a vonal további bővítése a Kína és India közötti, nagy jelentőségű kereskedelmi összeköttetést is szolgálhatná.