székhely / telephely H-Budapest I. Attila út 123..
(00-36) 70 431 9343 (00-36)70 944 0260 (06-1)782 7721
sambhala@tibet.hu www.tibet.hu tibetpress.info
Facebook/Sambhala Tibet Központ Facebook/Tibett Segítő Társaság
MagnetBank/ 16200010-00110240
IBAN/HU94 16200010 00110240 00000000 SWIFT/HBWEHUHB
(1%) adószám/ 18061347-1-41
nyitva tartás/hétköznap 12.00-20.00 hétvégén előadás függő
I. A Buddhizmus
II. A Tantra
Arnaud Desjardins Tibet üzen című filmje, tibeti jógikról, lámákról, és nagy tanítókról, avagy a tibeti buddhisták életéről szól. A nagy horderejű, erőteljes film a tibeti hagyomány követőinek életét és a dharmához való különböző szintű viszonyát mutatja be.
Idézetek a filmből
"Mesterséges jelentések azt a látszatot keltették, hogy a tibetiek egy olyan istenségekkel teli panteont imádnak, akik grimaszt vágó arcokkal rendelkeznek, akiknek tiszteletére a vérontást ünneplik és így a buddhizmus elkorcsosulásaként kezelték. Az európaiaknak, különösen a keresztény misszionáriusoknak, nehéz volt, hogy felfedezzék a jelképek mögötti bölcsességet annak látszólagosan groteszk bemutatásában.
Mi is akkor ez a lámaizmus? Ugyanis a nyugatiak ezt a nevet adták a tibeti vallásnak. Tibetben, a buddhizmus előtt, majd azzal párhuzamosan mindig is léteztek más típusú vallási formák is, például okáért a boszorkányság és sámánizmus. Az első és a legöregebb ezek közül a bön, avagy bönpo. A bön vallás hátrányára vált, hogy a buddhizmus, mint különálló vallás megalapult Tibetben. Egy dolog a tibeti buddhizmus és egy másik a bön. És a boszorkányság pedig egy harmadik. Nagyon fontos, hogy ne keverjük össze őket. Ahogy a tibeti buddhisták, úgy az utóbbi években egyes varázslók és sámánok is elhagyták Tibetet, hogy Bhutánban vagy Szikkimben biztonságra leljenek."
"A tibetiek számára a szellemi kutatás és a személyes átalakulás művészete és vágya alkotja azt a minőséget, ami jogot nyújt ahhoz, hogy megkapják a legmagasabb tudást. Amire az úgynevezett objektív tudományos kutatás, vagy még a legtiszteletreméltóbb intellektuális kíváncsiság sem képes.
A tibeti menekült szerzeteseknek pontos érzékük van a méltóságról. Undorodnak a koldulástól és önmaguk avagy szellemi örökségük áruba bocsátásától. Mantrájukat, ami jelképes hangokból áll, és mandalájukat, ami látható szent jelképekből áll, nem lehet válogatás nélkül odaadni bárkinek és nem fogják jógikus gyakorlataikat a piactéren kiárusítani, csak hogy pénzügyi támogatást szerezzenek. Úgy tűnik, hogy a Dalai Láma legnagyobb feladata ennek a szellemi örökségnek a megoltalmazása. A száműzött istenkirályé, az imádkozó szerzetesé."