Tibetet Segítő Társaság Sambhala Tibet Központ
Tibet Support Association Sambhala Tibet Center

H - Budapest 1012 Attila út 123. (0036)70 944 0260 (06-1)782 7721
sambhala@tibet.hu   www.tibet.hu   tibetpress.info
Facebook/Sambhala Tibet Központ   Facebook/Tibett Segítő Társaság
MagnetBank/ 16200010-00110240
IBAM/HU94 16200010 00110240 00000000 SWIFT/HBWEHUHB
(1%) adószám/ 18061347-1-43
nyitva tartás/hétköznap 12.00-20.00 hétvégén előadás függő

Közreműködő Bank
Közreműködő Bank

kérjük, folyamatosan kísérd figyelemmel a weboldal programjainak adatait, mivel a szervezés folyamán a tartalom (hely, idő) adatai változhatnak!!!

KÖNYVAJÁNLÓ és KÖNYVBEMUTATÓ
SÁRI LÁSZLÓ
DILETTÁNSOK TÖRTÉNELME
honnan ered a nyugat és kelet elhibázott viszonya?
2019. szeptember 25./szerda 18.00
helyszín/ A 38 Hajó/Budapest XI. Petőfi híd/Budai hídfő

A könyvről Király Levente, a kiadó főszerkesztője beszélget a szerzővel

A nyugati világ történelméből azt olvassuk ki, hogy a nyughatatlan emberi természetet a legvéresebb áldozatok sem csillapítják. A Nyugat történelme nem más, mint pusztító háborúk végtelen sora. Európa mindeközben haladást, fejlődést, szakadatlan tökéletesedést vizionál.

Hogyan próbálkoztak együtt élni más közösségek máshol, és mire jutottak? A Nyugat és a régi Kelet kultúrái egymástól teljesen különböző együttélési elképzeléseket valósítottak meg. A kétféle modellt eddig sohasem vetették össze a történészek, és külön-külön sem vizsgálták őket. Pedig a történelemcsinálás elég nagy kockázattal jár. A történelem nem játszótér. Nem engedelmes szolgálóleánya az emberiség önjelölt tervezőmérnökeinek, és nem is a jó tündér, aki a kívánságokat várja. A történelem hatóság, az intelligens értelem legfelsőbb hatósága. A józan egyeztetések és finom, érzékeny illesztések pszichikai tere. Minden óvatlanságot kegyetlenül megtorol. Nem való mindenkinek. A könyv 20% kedvezménnyel megvásárolható a helyszínen.

„Ami első pillantásra a szemünkbe ötlik, az a szabadság fogalmának azonnali kínai abszolutizálása, kiterjesztése a világegyetem egészére (»A valóságos világ utasa […] a végtelenben járkel «). Az idézett szöveg másik lényeges szembetűnő sajátossága pedig, hogy e kiterjesztett szabadságfogalom és a legteljesebb boldogságról alkotott kínai elképzelés közé gond nélkül egyenlőségjelet tesznek. Vagyis szabadnak vagy boldognak lenni a régi Kínában ugyanazt jelentette. Ahogy már megállapítottuk, ez az állapot az emberi létezés legfelső fokának tekinthető, másképpen fogalmazva: ez
embervoltunk kiteljesedése, nembeliségünk megvalósult lényege. Az ázsiai elgondolás szerint így jön létre az ember mint tökéletes
műalkotás, aki egy a mindenséggel, a végtelenséggel.
A legtöbb, amivé válhat.”

Webgalamb