Tibetet Segítő Társaság Sambhala Tibet Központ
Tibet Support Association Sambhala Tibet Center

H - Budapest 1012 Attila út 123. (0036)70 944 0260 (06-1)782 7721
sambhala@tibet.hu   www.tibet.hu   tibetpress.info
Facebook/Sambhala Tibet Központ   Facebook/Tibett Segítő Társaság
MagnetBank/ 16200010-00110240
IBAM/HU94 16200010 00110240 00000000 SWIFT/HBWEHUHB
(1%) adószám/ 18061347-1-43

Közreműködő Bank
Közreműködő Bank

A Meditáció ösvényei
avagy elmélyülés a tudat tiszta természetébe
havonta két alkalommal/nyílt nap

ŐSSZEL FOLYTATÓDIK



Ha nyugodtan, csendben ülsz, és követed a lélegzeted, ahogy elhagyja a tested és szétoszlik a levegőben, felveszed a kapcsolatot a szíveddel. Amint egyszerűen hagyod magad lenni úgy, ahogy vagy, valódi együttérzést alakítasz ki önmagad iránt.

Havonta két alkalommal Sambhala Meditációs nyílt napot tarunk, amikor is egy-egy este  különböző meditációs technikákkal lehet röviden, de annál hasznosabban megismerkedni. A kurzus  célja, hogy a gyakorlás erejét és hasznosságát minél szélesebb körben megismerjük. Alkalmanként jeles tanítók és meditációs mesterek magyarázzák el és tanítják meg a a különböző tradíciók gyakorlatait. Egy-egy tradició meditációja többször is megjelenhet a kurzus alatt.

2013. március 1./péntek/18.00
Szatipatthána éberség meditáció/Farkas Pál
2013. március 22./péntek/18.00
Kum nye tibeti jóga és meditáció/Kovács Endre Kum Nye oktató
2013. április 5./péntek/18.00
Tibeti energia jóga és meditáció/Urgyen Vaszi Sándor
2013. április 19./péntek/18.00
Hét világ jóga és meditáció/Percze Krisztián
2013. május 3./péntek/18.00
Meditáció érdemben és átváltozásokkal/Dicsőfi Endre
2013. május 17./péntek/18.00
A meditáció három lényegi pontjáról/Cser Zoltán
Testtartás és mozgásgyakorlatok, légzés és érzelmek kezelése, érzékszervek és a tudat nyitottsága.

Ami pedig a meditáció gyakorlását illeti; ahogy ott ülünk a megfelelő testtartásban, odafigyelünk a lélegzetünkre.Amikor lélegzünk, teljes mértékben ott vagyunk, jelen vagyunk. A kilégzéssel együtt kimegyünk, lélegzetünk szétoszlik, azután a belégzés magától megtörténik. Azután ismét kimegyünk. Mindig kimegyünk a kilégzéssel együtt. Ahogy kilélegzünk, szertefoszlunk, feloldódunk. Azután a belégzés természetes módon megy végbe. Egyszerűen csak visszatérünk a testtartáshoz, készen az újabb kilégzésre. Menj ki és oldódj fel: súúúú; aztán térj vissza testtartáshoz! Azután megint súúúú, azután megint vissza a testtartáshoz!
Egyszer csak elkerülhetetlenül beugrik a bing! - a gondolat. Akkor azt mondod: „gondolat". Nem mondod ki hangosan, csak magadban így szólsz: „gondolat". A gondolatok felcímkézésével óriási előnyt nyersz, hogy visszatérj a lélegzetedhez. Amikor egy gondolat elvisz, és eltereli a figyelmedet attól, amit éppen csinálsz; amikor már észre sem veszed, hogy ott ülsz a párnádon, és gondolatban valahol egészen máshol jársz, akkor egyszer csak azt mondod: „gondolat", és visszatérsz a lélegzetedhez.
Tökéletesen mindegy, milyen gondolataid vannak. Az ülő meditáció gyakorlása közben minden gondolatot egyszerűen csak gondolatnak minősítünk, legyen az akár rettenetes, akár jóindulatú. Sem jók, sem rosszak. Akár arra gondolsz, hogy megölöd az apádat, akár arra, hogy készítesz magadnak egy limonádét és eszel egy süteményt, egyre megy. Ne ütközzünk meg a saját gondolatainkon; mindegyik csupán csak gondolat.
Egyikük sem érdemel aranyérmet vagy megrovást. Csak aggassuk rá bármelyikre a „gondolat" címkét, azután térjünk vissza a lélegzéshez! „Gondolat" - vissza a légzéshez; „gondolat" - vissza a légzéshez!
A meditáció nagyon pontos gyakorlat. Mindig hajszálpontosan ott kell lenni benne, ahol vagy. Nehéz feladat, de ha nem felejted el, milyen fontos a testtartás, akkor egybe tudod hangolni a tested és a tudatod. Ha nem jó a testtartásod, akkor olyan lesz a gyakorlat, mintha sánta ló húzná a kocsit. Sohasem fog sikerülni.
Csögyam Trungpa Sambhala Alapvető jóság meditációja

Webgalamb