Tibetet Segítő Társaság Sambhala Tibet Központ
Tibet Support Association Sambhala Tibet Center

H - Budapest 1012 Attila út 123.
(00-36) 70 431 9343   (00-36)70 944 0260   (06-1)782 7721
sambhala@tibet.hu   www.tibet.hu   tibetpress.info
Facebook/Sambhala Tibet Központ   Facebook/Tibett Segítő Társaság
MagnetBank/ 16200010-00110240
IBAN/HU94 16200010 00110240 00000000 SWIFT/HBWEHUHB
(1%) adószám/ 18061347-1-43
nyitva tartás/hétköznap 12.00-20.00 hétvégén előadás függő

Közreműködő Bank
Közreműködő Bank

kérjük, folyamatosan kísérd figyelemmel a weboldal programjainak adatait, mivel a szervezés folyamán a tartalom (hely, idő) adatai változhatnak!!!

J O H N   M Y R D H I N     R E Y N O L D S
L Á M A   V A J R A N Á T H A

HARAGVÓ VÉDELMEZŐK
MEDITÁCIÓS GYAKORLATAI a
TIBETI BUDDHISTA HAGYOMÁNYBAN
2021, október 23-24. / szombat-vasárnap
ZOOM online
csak regisztrációval  sambhala@tibet.hu
név, email cím, telefon szám szükséges

A Békés és Haragvó Istenségek  meditációs és rituális gyakorlatai a tibeti buddhista hagyományban
    
A tibeti buddhista hagyomány Békés és  a Haragvó Istenségeink értelmezése és gyakorlatai sok nyugati embert lenyűgözött és a csodálat erejével van hatással rájuk el ma is. A táncoló ledér öltözetű dakinik és a kegyetlen ábrázatú Haragvó Istenségek egzotikus képei, erősen hasonlítanak arra, amit mi nyugatiak démonoknak, gonosznak, valamint angyaloknak és tündéreknek gondolunk és gyakran furcsának és néha még ironikusnak is tűnnek számunkra. A számunkra a békés, cölibátusban élő, kontemplatív buddhista szerzetesek,  ilyen  félelmetes alakokon meditálnak és vizualizálnak gyakorlataik során. Ezeknek a gyakorlatoknak azonban szilárd történelmi, pszichológiai okai és legfőképpen spirituális hátterei vannak.

Ez a szeminárium ezeket a meditációkat és rituálékat vizsgálja, különösen a nagy bódhiszattvák haragos aspektusain való meditációk, szádhana gyakorlatai keresztül.

Ezek a gyakorlatok elsősorban Vadzsrapáni gyakorlatai, valamint az együttérző megvilágosodott tevékenységeket meggyőzően szimbolizáló két társával, Hajagrivával és Garudával való együttműködésen alapulnak.

Ezen heves megjelenésű bódhiszattvák Buddha megvilágosodásának megnyilvánulásai, és szívükben békések, nyugodtak és teljesen mértékben együttérzőek, de a harag és gyűlölet negatív energiáinak legyőzése és átalakítása érdekében, amelyek világunkat sújtják, haragos arcot mutatnak. Ez olyan, mint amikor egy bölcs és szerető szülő haragos arcot mutat, hogy megregulázza és megnevelje rosszcsont gyermekeit.

Általánosságban mondható, hogy az a cél, hogy a negatív érzelmek energiáinak, megvilágosodott tudatossággá való spirituális alkímiai átalakítása megtörténjen. Ez a buddhista értelemben vett tantrikus gyakorlatok célja. Ez felveti azt a kérdést is, hogy valójában mi a gonosz és honnan ered. A haragvó istenségek szádhana-gyakorlatát a mindennapi életben a meditációban alkalmazhatjuk a harag és az agresszivitás felébredésének kezelésére, valamint arra, hogy bátorságot fejlesszünk ki az életben felmerülő nehézségekkel való szembenézéshez.

english

One of the aspects of Tibetan Buddhism that have fascinated many Westerners is the depiction in Buddhist art of various meditation deities. These exotic images of naked dancing

Dakinis and of ferocious Wrathful Deities, often resembling what we Westerners think of as demons and as something evil, seems strange and ironic to us. What appear to us as peaceful, celibate, contemplative Buddhist monks turn out to be meditating on and visualizing such bizarre and terrifying figures in their practices.

But there are solid reasons – historical, psychological, and spiritual – for such practices. This seminar will look into these meditations and rituals, and in particular, into the sadhana practice of meditating upon the wrathful aspects of the Great Bodhisattvas. For this, there is Vajrapani, and also his collaboration with his two colleagues in pursuing compassionate enlightened activities, Hayagriva and Garuda. Such fierce-looking Bodhisattvas are manifestations of Buddha enlightenment, and in their hearts they are peaceful, calm, and entirely compassionate, but in order to overcome and transform the negative energies of anger and hatred, which afflict our world, they display a wrathful face. This is like a wise and loving parent displaying a wrathful face to disciple a naughty child. In general, the aim is to transform the energies of the negative emotions into enlightened awareness. This is the aim of Tantric practice in the Buddhist sense.

This also brings up the question of what is evil and where does it originate. One may apply the sadhana practice of Wrathful Deities in one’s meditation in daily life to handle thoughts of anger and aggressiveness, as well as to develop the courage to face the difficulties one faces in life.

Webgalamb