Tibetet Segítő Társaság Sambhala Tibet Központ
Tibet Support Association Sambhala Tibet Center

H - Budapest 1012 Attila út 123. (0036)70 944 0260 (06-1)782 7721
sambhala@tibet.hu   www.tibet.hu   tibetpress.info
Facebook/Sambhala Tibet Központ   Facebook/Tibett Segítő Társaság
MagnetBank/ 16200010-00110240
IBAM/HU94 16200010 00110240 00000000 SWIFT/HBWEHUHB
(1%) adószám/ 18061347-1-43

Közreműködő Bank
Közreműködő Bank

Láma Shenpen Rinpocse

A négy nemes igazság
tanítás
2011. október 28./péntek/19.30
helyszín:
Sziddhárta Közösségi Ház
1062 Budapest Andrássy út 98.

Kedves Dharma testvérek!

Örömmel értesítünk, hogy Láma Shenpen Rinpoche ez alkalommal több időt szándékozik Magyarországon tölteni, ha élünk ezzel a lehetőséggel. Ha bármi problémád van, vagy csak egyszerűen szeretnél a Lámával személyesen beszélgetni, hívd a 06308789047 számot és foglalj időpontot. Továbbá kivételes alkalom ez abból a szempontból is, hogy az október 28-i tanitás után lehetőség lesz menedékvételre. A menedékvételről az alábbi gondolatokat olvassátok el.
 
Gondolatok a menedékvételhez

Életünk során több száz és több millió döntést hozunk, különösen igaz ez az életszemléletünk, erkölcsi és spirituális nézeteineket illetően. Ebben a kaotikus világban az embereknek rendkivül nehéz eldönteni, hogy végső soron mi is a helyes út. Számos racionális magyarázatot lehet összeszedni a  különbözö hagyományokból, filozófiai irányzatokból. Megpróbáljuk ezeket egyesiteni és megalkotni saját világképünket, ami néha konfliktushoz vezet, máskor pedig ideáink harmóniában állnak egymással. Egy biztos, folyamatosan vásárolunk.
A menedékvétel azt jelenti, hogy befejezzük a vásárlást a spirituális szupermarketekben. Eldöntöttük, hogy egy adott márkához fogunk ragaszkodni életünk hátralévő részében. A menedékvétel azt a szándékot fejezi ki, hogy Buddha felébredését kívánja valaki megvalósítani az ő tanításán keresztül (dharma), amit a  buddhista közösség (szangha) hagyománya őrzött meg.

Azt, hogy az adott pillanattól kezdve egészen addig,míg meg nem világosodunk,a Buddhában, a Dharmában és a Szangában keresünk menedéket. A Buddhán keresztül azokhoz a kvalitásokhoz kapcsolódunk, melyeket Shakjamuni Buddha megvalósított. A Dharma Buddha tanításait jelenti,melyek megmutatják az utat, amin keresztül elérhetőek a kavlitások. Aztán szükségünk van egy képzett tanitóra, olyasvalakire,aki megtanítja nekünk a dharmát, aki maga is megvalósította mindezt, azaz a gyakorláson keresztül sikeresen elérte a kívánt eredményeket.

A buddhizmusban a legfontosabb dolog a megértés és ez a megértés időigényes. Tehát hirtelen fellángolásból ne rohanj a buddhizmusba! Szánj időt az alapos megismerésre, tégy fel kérdéseket, mérlegelj gondosan, majd csak ezek után hozd meg a döntést! Buddha nem volt érdekelt abban, hogy nagy számú tanítványai legyenek. Ö azzal törődött, hogy az emberek a gondos vizsgálat és a tények figyelembevétele eredményeként kövessék a tanításait.

 A menedékvétel elmélete mögött az áll, hogy például amikor elered az eső, védelem után nézünk. A Buddhista védelem a problémák zápora és az élet fájdalmai elől hármas: menedék a Buddhában, az ö tanításaiban (a Dharmában) és a lelki közösségben ( a Szangában). A menedék azt jelenti, hogy bizonyos ismereteink vannak a szenvedés természetéről, és biztosak vagyunk benne, hogy  Buddha,  Dharma és a Szanga (vagyis a "Három Drágaság") képes segiteni. Nem szabad menedéket keresni a buddhizmusban azért, hogy elmeneküljünk a problémáink elől, erre számos nem vallási szervezet szolgál megoldást. Ha azért veszünk menedéket, mert megvizsgáltuk, megértettük és felismertük az életünk frusztráló természetét és szeretnénk megszabadulni  a szenvedéstől és annak következményeitől, akkor megfelelő motivációval rendelkezünk. A Mahayana hagyomány szerinti menedékvétel  a Létkeréktől (Samsaratól) való félelmen és a
"Három Drágaságba " vetett hiten túl, kiegészül az Együttérzéssel. Azt kívánva, hogy az összes érző lény szabaduljon meg a Samsaraban való szenvedéstől, hiszen megértettük, hogy ők is hozzánk hasonlóan szenvednek. A betegség analógiáján, Buddha az orvos, Dharma a gyógyszer, Szangha a nővér, mi pedig a betegek vagyunk. A menedékvétel nem más, mint a gyógyszer kibontása és annak elhatározása, hogy követjük az orvos tanácsait.
 
Várunk szeretettel.
Dharmaling Közösség

Webgalamb