Tibetet Segítő Társaság Sambhala Tibet Központ
Tibet Support Association Sambhala Tibet Center

székhely / telephely H-Budapest I. Attila út 123..
(00-36) 70 431 9343   (00-36)70 944 0260   (06-1)782 7721
sambhala@tibet.hu   www.tibet.hu   tibetpress.info
Facebook/Sambhala Tibet Központ   Facebook/Tibett Segítő Társaság
MagnetBank/ 16200010-00110240
IBAN/HU94 16200010 00110240 00000000 SWIFT/HBWEHUHB
(1%) adószám/ 18061347-1-41
nyitva tartás/hétköznap 12.00-20.00 hétvégén előadás függő

Közreműködő Bank
Közreműködő Bank

kérjük, folyamatosan kísérd figyelemmel a weboldal programjainak adatait, mivel a szervezés folyamán a tartalom (hely, idő) adatai változhatnak!!!

a Sambhalában
KEITH DOWMAN
dzogcsenmester
elutazás előtti tanítása
RÁMUTATÁS a TUDAT TERMÉSZETÉRE
2022. július 30. / szombat 17.00-20.00
helyszín / Sambhala Tibet Központ
Budapest I. Attila út 123.  11cs
résztvételi díj / 5000 Ft
regisztráció / sambhala@tibet.hu  / név, mobil szám, email cím
info / 0670 431 9343

Nálatok jobban senki sem ismeri a tudatotok természetét, azt csak
magatokban találhatjátok meg, nincs más forrása. Bárki bármit mond, az csak másodlagos információ ehhez képest, saját lámátok, bódhiszattvátok, buddhátok vagytok, saját meditációs istenségetek, és saját védelmezőtök is, s ezt senki sem adhatja meg nektek, de nem is veheti el tőletek senki. Miért tekintsünk kintre, miért távolodjunk el a természetes tökéletesség belső forrásától? Ez az alapvető dzogcsen-szemlélet.

Arra van szükségünk, hogy újra és újra megerősítést kapjunk ebben
a természetben, hogy újra befelé fordítsuk tekintetünket. Egy olyan
dinamika van ebben a dzogcsen-szemléletben, ami mindig önmagára fordítja vissza a dolgokat, hogy önmagát fedezze fel. S amennyiben önmagával tisztában van, s mi is tisztában vagyunk ezzel az iránymutatással, annyiban veszünk részt a folyamatos nem-meditációban.

Ekkor részesedünk a tudat természetének tökéletes megismerésében, és olyan mértékben vagyunk úgymond megvilágosodottak. Természetes állapot, természetes folyamat. Nem is tudunk mást tenni.

Ez a születési előjogunk. Amennyiben részesei vagyunk ennek a testet öltésnek, ugyanannyira részese vagyunk a fénynek, ami ezzel jár. Ha tetszik, akkor meghatározhatjuk ezt a buddhista panteonként is.

Vagy azonosíthatjuk valami istennel, vagy isteni lény képzetével,
de tulajdonképpen ezzel csak felkavarjuk az iszapot. A lényeg az
emberi létünk tudatában rejlik, ami gyakorlatilag azonos ebben a
testben való létezéssel. De nincs ebben semmi, ami ne lenne már
számotokra ismert, amit ne tudnátok már belsőleg, tehát intuitíve,
megérzésszerűen. Itt az én szerepem pusztán csak annyi, hogy
emlékeztesselek benneteket arra, amit már eleve úgyis tudtok.

Hogy emlékeztesselek benneteket erre az abszolút központi intuícióra, ami minden kérdésetekre választ ad, arra, hogy kik vagytok, honnan jöttök, és hova tartotok. Ami feloldja az összes különbséget az én és a más, a külső és a belső, a test és a tudat között, és nem marad más, mint az elégedettség, öröm bármivel kapcsolatban, bármilyen tudatállapottal kapcsolatban, ami éppen felmerül.

Tehát bármi felmerül, nem teszünk különbséget, mindent egyformán együtt érző manifesztációnak, megnyilvánulásnak tekintünk.

A Dalai Láma sokszor mondja, hogy mindannyian a boldogságot
keressük, ez persze nagyon is így van, de ha egyszerűen csak ellazítunk, és felismerjük az éppen adott pillanat tökéletes természetét, a dzogcsenét, tehát ami abban a pillanatban felmerül, az nem öröm, nem boldogság, nem boldogtalanság, hanem egyszerűen a zing állapota.

Zing, ami egyszerűen az örömteli energia-rezgés. Nem a boldogtalansággal szembeállított boldogságot keressük. A dzogcsenszemlélet szerint nem a fájdalmon túli boldogságot akarjuk elérni, hanem a tiszta tudatosságot. Amiben bármi merüljön fel, teljesen rendben van. Ha ezt megértjük, és felismerjük, akkor nincsen szükség változtatásra. Nem kell megváltoztatnunk semmilyen körülményt, az evolúció folyamát, vagy a fejlődés irányát, de belül sem kell megváltozni, nincsen szükségünk semmilyen terápiára, jógára, meditációra, mivelhogy a fény minden tapasztalás lényege és valódi természete, tapasztaljunk akár külső benyomást vagy belső érzést, ugyanaz a fény a természete. Az a fény pedig tudatosság, a tudatosság pedig együttérzés,az együttérzés pedig gyönyör. A fény felismerése a formától és életstílusunktól, saját személyiségünktől vagy tudati jellegzetességünktől függetlenül. Karmától függetlenül. Függetlenül attól, hogy milyen pszichológiai típushoz tartozunk... Egyetlen előírás létezik, csak figyeld a tudatod természetét, és ez a működés magától történik, nem kell tenni semmit azért, hogy elérjük ezt a közönséges emberi tudatállapotot. Ez a tudomás pedig ön-felszabadító.

Ön-felszabadító abban az értelemben, hogy ami felmerül, azonnal el is tűnik, és semmi nem marad utána. Ennek a meghatározásnak megfelelően a tudati szabadság mindig adott. És a meghatározásnak megfelelően bármi merül fel a tudatunkban, bármilyen gondolat, bármilyen benyomás, azonnal felszabadul.

Bármilyen a viselkedésünk, bármilyen a gondolkodásunk és bármilyen érzéseink vannak, mindig, egyformán ezek buddhaérzések, buddha-viselkedések, és buddha-gondolatok lesznek.

Keith Dowman
dzogcsenmester

Webgalamb