Tibetet Segítő Társaság Sambhala Tibet Központ
Tibet Support Association Sambhala Tibet Center

H - Budapest 1012 Attila út 123. (0036)70 944 0260 (06-1)782 7721
sambhala@tibet.hu   www.tibet.hu   tibetpress.info
Facebook/Sambhala Tibet Központ   Facebook/Tibett Segítő Társaság
MagnetBank/ 16200010-00110240
IBAM/HU94 16200010 00110240 00000000 SWIFT/HBWEHUHB
(1%) adószám/ 18061347-1-43

Közreműködő Bank
Közreműködő Bank

Chögyal Namkhai Norbu Rinpocse

Webcast Dzogcsen tanítása
2009.június 12-21.
2009. június 12. /péntek/ 15.00 vagy 16.00!!!
2009. június 13. /szombat/ 10.00 -12.00 -
2009. június 21. /szombat/ 10.00 -12.00
A tanítás nyitott, bárki bárhol meghallgathatja.

Élőkép azonban kizárólag a hivatalos magyar fordítás helyszinén látható.
A magyar fordítás a Buddhista Főiskolán lesz, cím:
1098 Budapest, Börzsöny utca 11.

A következő elérhetőségi címen lehet a tanítást meghallgatni:
http://www.dzogchencommunity.net/webcast/?Listen
Media lejátszóval a - play url-be beillesztve- http://62.149.207.229/audio
vagy gyengébb mindőségben http://62.149.207.229/audio_low

kezdés június 12. magyar idő szerint 16.00, péntek
12th June du. 4-6.
A Buddhadharma bemutatása általában, és miért tarják a dzogcsent a
buddhizmus részének?
A rövid tun trilungja
13th June de. 9-11
Miért áll a dzogcsen tanítása három sorozatból, és mi ezek lényege?
A közepes tun trilungja.
14th June de. 9-11
Miért fontosak az átadások a dzogcsentanításban, közvetlen bevezetés a Jese
Szangtel-módszerével.
Trilung az egyszeru gánapudzsára.
15th June 9-11
Milyen fontos a dzogcsentanításban a tudat és a dharmatá állapotának
megkülönböztetése, ezért a rushenek és szemdzinek gyakorlatait végezzük.
Trilung a rövid gánapudzsára.
16th June 9-11.
Hogyan végezzük a külső rushen gyakorlatait és a test belső rushenjét?
Trilung a közepes gánapudzsára.
17th June 9-11.
A hang rushenjének magyarázata és közös gyakorlása.
18th June 9-11.
A tudat rushenjének magyarázata és közös gyakorlása.
19th June 9-11.
A titkos rushen gyakorlása, amely a 6 loka tisztításának gyakorlata. Ha elég
idő van rá, közös gyakorlása.
20th June 9-11.
A hét fő szemdzin gyakorlatának magyarázata. Az első szemdzin közös
gyakorlása.
du. 3,30-5,30 gánapudzsa és a többi
21st June 9-11.
Tanácsok a mindennnapi gyakorláshoz és különböző trilungok. Az elvonulás
közös gurujógával zárul.

Az őseredeti állapot


A dzogcsentanítás lényegében az őseredeti állapot tanítása, amely minden egyén saját valódi természete a kezdetektől fogva. Belépni ebbe az állapotba annyit jelent, mint megtapasztalni önmagunkat mint az univerzum középpontját, de természetesen nem a közönséges, egoista értelemben. A közönséges, egoközpontú tudatosság a kettős látásmód szűk ketrece, mely kizárja önmagunk igaz természetének - az őseredeti tudatosság terének - megtapasztalását. Az őseredeti állapot felfedezéséhez meg kell értenünk a dzogcsen tanítását. A dzogcsentanítás hagyományláncolatának funkciója az, hogy azok, akik megvalósították ezt az állapotot, vagy megalapozták magukat benne, átadják az erről szóló tudást azoknak, akik a dualitás hálójában fennakadtak.

A dzogcsen elnevezés, amelynek jelentése "Nagy Tökéletesség", ennek az állapotnak a tökéletességére utal, amely a kezdetektől tiszta, semmit sem elutasító vagy elfogadó. Ahhoz, hogy megértsük, és belépjünk az őseredeti állapotba, nincs szükség intellektuális, kulturális vagy történelmi ismeretekre. Ez az állapot természeténél fogva értelmen túli. Amikor valaki tanítást kap, mégis szeretné tudni, hogy hol keletkezett, honnan származik, ki tanította és így tovább. Mindez érthető, ám maga a dzogcsen mégsem tekinthető egyetlen ország kultúrájához tartozónak sem. Az egyik dzogcsen tantra, a Dra Thalgyur Cave Gyü szerint például a dzogcsen tanítás tizenhárom másik naprendszerben is megtalálható. Így még azt sem állíthatjuk, hogy a dzogcsen tanítás kizárólag bolygónk, a Föld sajátja, nemhogy egy nemzeti kultúráé. Az azonban igaz, hogy a dzogcsen hagyományt, amiről szó lesz, a tibeti kultúra hagyományozta tovább, ez adott neki otthont Tibetben a feljegyzett történelem kezdete óta. Mindemellett mégsem mondhatjuk, hogy a dzogcsen tibeti, mivel az őseredeti állapotnak nincs nemzetisége, és mindenütt jelenvaló.

Így ha a dzogcsen tanításokat a tibeti szellemi hagyományok - buddhizmus és bön - lényegének tartjuk (bár maga nem tartozik sem a buddhizmushoz, sem a bönhöz), és ha tudjuk, hogy Tibet szellemi hagyományai a tibeti kultúra lényegét alkotják, akkor a dzogcsen tanításokat kulcsként használhatjuk a tibeti kultúra egészének megértéséhez. E megközelítés alapján megérthetjük, hogyan jelentek meg a tibeti kultúra különböző aspektusai mint a spirituális mesterek, a megvalósítás magas szintjét elért lények egységes látásmódjának különféle arculatai. Mint egy kristály a kultúra szívében, az őseredeti állapot tisztasága, ahogy sok mester tudatában megjelent, ragyogó fénysugárként, szikrázó tükörképként sugározta szét a tibeti művészet és ikonográfia, orvoslás és asztrológia formáit. Ha tehát megértjük a kristály természetét, könnyebben értelmet nyernek a belőle áradó tükörképek és fénysugarak is.
Chögyal Namkhai Norbu Rinpocse: A Kristály és a Fény útja (részletek)
A dzogcsen tanítások három sorozatának elsődleges gyakorlatai:
http://www.tibetijoga.hu/szemdelongdemengagde.html

www.dzogchen.hu
www.dzogchen.it







Webgalamb